وبلاگ

تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور سال ۱۴۰۰

ضامن صنعت-تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور سال ۱۴۰۰

تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور سال ۱۴۰۰

آسانسورها زندگی ما را آسان و ساده می کنند. این به شما کمک می کند تا سریعتر بین طبقات جابجا شوید ، کالاها را به راحتی حمل کنید و به ما کمک می کنند تا آرامش بیشتری داشته باشیم. بدون آسانسور ، هر شخصی که باید به طبقه بالا برود مجبور است تلاش زیادی انجام دهد. آسانسورها به خدمات مناسب نگهداری و به روز رسانی دوره ای نیاز دارند.

فاکتورهای انتخاب شرکت سرویس و نگهداری آسانسور

از آنجا که آسانسورها دائما در حال کار هستند ، توصیه می کنیم حداقل دوبار در سال سرویس و نگهداری بصورت کامل انجام شود و برای ایمنی مرتباً بازرسی و سرویس و نگهداری دوره ای صورت گیرد. با استفاده از برنامه های نگهداری ، متخصصان آموزش دیده بررسی می کنند که آیا تمام اجزای سیستم به درستی کار می کنند یا خیر.

عواملی که هنگام استخدام یک شرکت خدمات آسانسور باید در نظر گرفت

سرویس و نگهداری و ایمنی بسیار با هم ارتباط دارند. عدم سرویس و نگهداری مناسب آسانسور، اغلب باعث نقص عملکرد دستگاه می شود و ممکن است مسافران داخل آسانسور معیوب، آسیب ببینند. بنابراین ارائه قرارداد سرویس و نگهداری با یک شرکت باتجربه مهم است. اگر به دنبال یک شرکت برای خدمات آسانسور هستید ، موارد کمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این عوامل به میزان خوب بودن شرکت و حرفه ای بودن آنها برای انجام کار بستگی دارد.

در اینجا عواملی وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید:

هزینه سرویس آسانسور

مقرون به صرفه بودن بیشترین اهمیت را دارد. اکثر شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور ، قراردادهای با نرخ مصوب سندیکا ارائه می دهند. هزینه ممکن است بسته به رفع خسارات ناشی از انواع مختلف و انواع آسانسورها متفاوت باشد. مقرون به صرفه بودن در انتخاب شرکت سرویس و نگهداری آسانسور مهم است.

خدمات مشتری

مهم است که یک شرکت خدمات آسانسور استخدام کنید که در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری اقدامات فوری را انجام دهد. بهترین چیزی که باید در نظر گرفت این است که آیا آنها به موقع خدمات مشتری را ارائه می دهند.

حسن شهرت شرکت آسانسوری

توصیفات و بازبینی های مشتری از جمله عناصری است که هنگام انتخاب شرکت خدمات آسانسور باید در نظر بگیرید. اگر در انتخاب شرکت با مشکل روبرو هستید ، این خدمات به شما کمک می کند تا تصمیم نهایی را بگیرید. شرکت های معتبری مانند شرکت آسانسور ضامن صنعت خدمات آسانسوری کلاس بالا از جمله طراحی ، نصب و سرویس و نگهداری را ارائه می دهند.

پوشش قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور

بسته به برنامه های نگهداری شرکت های مختلف ، می توانید تصمیم بگیرید. شرکت هایی وجود دارند که می توانند خدمات کامل سرویس و نگهداری آسانسور را ارائه دهند.

دفعات بازدید دوره ای سرویس آسانسور

وقتی با برنامه سرویس و نگهداری آسانسور کنار می آیید ، بطور کامل در مورد بازدید مکرر تکنسین برای معاینه ،اطلاعات کافی را کسب کنید. به عنوان مشتری ، دانستن این مسئله از قبل مهم است.

 

سرویس آسانسور-ضامن صنعت

 

نحوه ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور برحسب نوع ساختمان ( اداری، تجاری ، مسکونی ) وتعداد طبقات ساختمان باهم متفاوت هستند. قراردادی میان مدیریت یا هیئت مدیره ساختمان و یا مجتمع های اداری و تجاری و…. با شرکت آسانسور ،جهت سرویس و نگهداری منعقد میگردد. بر اساس این قرارداد، شرکت خدمات سرویس و نگهداری آسانسور موظف می‌شود که به‌طور دوره‌ای و در زمان‌بندی‌های ذکرشده در قرارداد، نسبت‌ به بازدید و سرویس آسانسور اقدام نماید. در طول مدت قرارداد ،سرویسکار آسانسور از طرف شرکت ماموریت پیدا می کند که آسانسور مد نظر را از جهات مختلف مورد بازرسی قرار دهد و اگر قطعه ای نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا کند ، در رسید و چک لیست ارائه شده در پایان هر سرویس به مدیریت مجتمع ارائه می شود ، ذکر نماید و با کسب هماهنگی با مسئول یا مدیر ساختمان، اقدامات لازم را برای رفع خرابی یا تعویض انجام دهد . البته تعویض قطعات در مواقع حاد ( در صوتی که ایمنی آسانسور و جان مسافرین در خطر باشد ) نیاز به کسب اجازه از مدیریت ندارد و در اسرع وقت باید انجام شود.

 

چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور

شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور که خدمات سرویس و نگهداری انجام می دهند، موظفند چک لیستی در خصوص بازبینی و سرویس قطعات آسانسور به صورت یک برنامه منظم در اختیار سرویسکاران خود قرار دهند. در این چک لیست تمامی قطعات اصلی و جزئی آسانسور که باید در هر نوبت بازرسی و سرویس شوند ثبت شده و سرویسکار آسانسور طبق این برنامه آسانسور را چکاپ و سرویس می کند. با وجود این چک لیست، سرویسکار تمامی قطعات را بازرسی نموده و مشکلات آن ها را برطرف می نماید. بعد از بررسی هر کدام از بخش ها و قطعات آسانسور در چک لیست جلوی قطعات بازرسی شده علامتی به منظور سلامت آن ها توسط سرویسکار زده می شود. این عمل باعث می شود تا سرویسکار در سرویس ماهانه آسانسور هیچ قطعه ای را فراموش نکرده و از قلم نیندازد. سرویسکار آسانسور در پایان سرویس این چک لیست را به مدیر ساختمان تحویل می دهد.

 

قیمت هر طبقه سرویس آسانسور چقدر است؟

نرخ مصوب هزینه ی تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور توسط سندیکای آسانسور و پله برقی ایران به طور سالانه تصویب می شود. در ایران، سندیکای صنایع آسانسور و پله‌ برقی و خدمات وابسته یا ISEEI سالانه نرخ‌ نامه مصوبی را در خصوص قرارداد های سرویس و نگهداری آسانسور و همین‌ طور پله‌ های برقی تدوین می‌کند.

باید دانست که سرویس  آسانسور در ساختمان های مختلف مانند ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی با هم تفاوت دارند. همچنین در هزینه سرویس و نگهداری آسانسور ، تعداد طبقات نیز دخیل است. معمولا ساختمان‌ های با تعداد طبقات بالا و واحد های اداری و مجتمع‌ های مسکونی، قرارداد های طولانی مدتی را با شرکت‌ های سرویس و نگهداری آسانسور منعقد می‌ کنند. قیمت سرویس و نگهداری آسانسور، بخصوص آسانسورهای تجاری و اداری ،بستگی به عواملی چون طبقات ترافیک و شلوغی طبقات دارد. ساکنین ساختمان ( حتی ساکنین طبقه هم کف ) موظف اند به صورت ماهیانه مبلغی را برای سرویس آسانسور بپردازند. طبقاتی که بیشترین تردد و ترافیک و توقف را داشته باشد هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد. البته این قانون نانوشته ایست که بستگی به مدیریت و مصوبه ای که مالکین برای هر ساختمانی وضع میکنند دارد. با رعایت نظم در بازدید ها و اقدام به موقع در خدمات رسانی، هزینه سرویس آسانسور همانطور که قبلا تعیین شده است به شرکت مورد نظر پرداخته می شود.

 

ضامن صنعت-نرخ تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور سال 1400

پنج گروه تقسیم‌بندی شده در نرخ نامه‌ مصوب سال ۱۴۰۰ به صورت زیر است:

گروه اول: ساختمان‌های مسکونی هستند که بر اساس تعداد واحد به ۵ دسته طبقه‌بندی می‌شوند. هزینه‌های تعمیر برای ساختمان‌های تا ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ واحدی اعلام شده و در صورتی که تعداد واحدها از این تعداد بالاتر رود بر اساس توافق طرفین می‌توان قیمت را تعیین کرد.

گروه دوم: این گروه مربوط به ساختمان‌های اداری است که حداکثر ۱۰ واحد دارند.

گروه سوم: ساختمان‌های اداری با بیش از ۱۰ واحد، ساختمان‌های تجاری و پزشکان، بانک‌ها، خوابگاه‌ها، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها در این گروه قرار دارند.

گروه چهارم: این گروه شامل مراکز درمانی مختلف، هتل‌ها، مراکز آموزشی و ورزشی می‌شود.

گروه پنجم: سازمان‌های بزرگ، وزارتخانه‌ها، دادسراها، پادگان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و مساجد در گروه آخر قرار می‌گیرند.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور

هزینه‌های سرویس و نگهداری آسانسور اعلام شده بر اساس این گروه‌بندی برای ساختمان‌های مسکونی با آسانسور نیمه اتوماتیک از ۵۵۰۰۰ تا ۷۶۰۰۰ تومان متغیر است. این مبلغ برای آسانسورهای با درب اتوماتیک به ۶۲۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

برای سایر گروه‌ها قیمت بر اساس ترافیک متوسط و بالا تعیین می‌شود. در گروه دوم هزینه سرویس و نگهداری آسانسور نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک برای ترافیک متوسط برابر ۷۹۰۰۰ و برای ترافیک بالا ۹۰۰۰۰ تومان است. در گروه سوم هزینه‌ها به ترتیب برابر ۹۰۰۰۰  و ۱۰۰۰۰۰ تومان است. برای گروه چهار هزینه‌های سرویس و نگهداری ماهیانه برای هر دستگاه آسانسور ۱۰۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰۰ تومان اعلام شده است. در گروه پنجم نیز مقدار این هزینه برابر ۱۱۰۰۰۰ و ۱۲۰۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x