وبلاگ

آشنایی با آسانسور دو نفره و کاربرد آن

آسانسور خانگی چیست؟

آسانسور خانگی دو نفره مهم ترین لوازم ضروری برای ساختمان های قدیمی چند طبقه و برطرف کردن مشکل نبود آسانسور در این نوع ساختمان هاست. داشتن یک آسانسور ارزش آن ملک را بالا می برد یعنی قیمت خانه هایی که آسانسور دارند چند برابر بیشتر از خانه های بدون آسانسور است. در این مقاله قصد داریم شما را با آسانسور خانگی دونفره و چگونگی خرید آن آشنا کنیمیکی از نیازهای اصلی در ساختمان های چند طبقه آسانسور است که رفتن به طبقات بالاتر را برای شما آسان تر می کند به این آسانسورها مینی آسانسور هم گفته می شود که ابعاد کوچکتری نسبت به بالابرهای دیگر دارند. این نوع از آسانسور های خانگی در ساختمان های ویلایی مسکونی، تجاری، هتل ها و رستوران ها استفاده میشود. جنس این نوع از آسانسورها بسته به سلیقه و کاربردی که دارند شیشه ای، استیل و pvc  هستند.ابعاد آسانسور دو نفره نسبت به آسانسورهای دیگر بسیار کوچک است و از آن ها به عنوان آسانسورهای خانگی یاد میشود. برای نصب این نوع از آسانسورها تنها به ۶۶ سانتی متر فضا نیاز است نیازی به تخریب محیط نیست.

آسانسور خانگی

آسانسورهای خانگی یا هوم لیفت ها در مکان هایی نصب میشوند که به طور پیش فرض امکان نصب آسانسور در آن ها در نظر گرفته نشده است. هوم لیفت ها آسانسورهای خانگی و کوچکی هستند که نیازی به فضای وسیع برای موتورخانه و چاهک ندارند. بهترین مکان ها برای نصب هوم لیفت ساختمان هایی با ۲ الی ۴ طبقه است که شامل منازل مسکونی, آپارتمان های دوبلکس , رستوران ها و ویلاها می باشد. استفاده از آسانسورهای خانگی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از آسانسورهای خانگی

استفاده از آسانسورهای خانگی مزایای بسیاری نسبت به آسانسورهای قدیمی و کابلی دارند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای محیط های مانند منازل هستند.

ابعاد آسانسور ۲ نفره خانگی

ابعاد آسانسور خانگی دو نفره نسبت به سایر بالابرهای دیگر کوچک تر است برای نصب این نوع آسانسورهای خانگی فقط به ۶۶cm فضا احتیاج دارید. این آسانسورها به تخریب نیاز ندارند. بهترین انتخاب ها ساختمان های ۲ تا ۴ طبقه هستند.

ظرفیت حمل آسانسور خانگی دو نفره

آسانسورهای دو نفره قابلیت حمل تا ۲۰۴ کیلوگرم معادل اندازه دو نفر بزرگسال را دارد.

 

ویژگی آسانسور خانگی دو نفره

 

یکی از اصلی ترین ویژگی های آسانسورهای خانگی این است که به دلیل استفاده نکردن از جک ایمنی بالایی برخوردارند و تقریبا خطر سقوط آن ها صفر است. آسانسور های خانگی ۲ نفره بر اساس سیستم های هیدرولیک طراحی و ساخته می شوند. برای نصب آسانسور خانگی دو نفره به تخریب زیادی نیاز ندارید بلکه با استفاده از جک های بالارونده هیدورلیکی ساخته شده که قابل نصب در داخل خود ساختمان هستند . این آسانسورها به چاهک موتورخانه یا سیم بکسل نیازی ندارند. برق کمی مصرف می کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند. از مزایای دیگر این نوع آسانسورها می توان از موارد زیر نیز نام برد:

  • می توان آن را در هر نقطه ای ساختمان نصب کرد
  • عمر قطعات آن طولانی و استهلاک آن کم است
  • حرکت آهسته و بی صدایی دارند
  • از قطعات باکیفیت ساخته شده است
  • بدون نیاز به دیوارکشی در اطراف آسانسور نصب و اجرا می شود

مکانیزم حرکتی آسانسور خانگی دو نفره

وقتی که نیروی لازم حرکت در آسانسورهای خانگی فراهم شود این آسانسورهابه وسیله شیر برقی روغن برای حرکت را به جک وارد می کند و باعث حرکت نرم و آهسته این نوع آسانسورها می شود. در زمان پایین آمدن هم موتور آسانسور خاموش می شود و با نیروی کابین و تخلیه روغن درون جک بالابر به سمت پایین حرکت می کند. برای این برق کمتری مصرف می کند.

 

کاهش هزینه

اگر قصد دارید در منزل مسکونی و یا محیط کاری ( نهایتا ۴ طبقه ) از آسانسور استفاده کنید به شما پیشنهاد مکنیم از آسانسورهای خانگی یا هوم لیفت ها استفاده کنید. زیرا هزینه کمتری نسبت به آسانسور های هیدرولیکی و کابلی دارد.

بی صدا

یکی از مهم ترین مزایای هوم لیفت ها و آسانسورهای دو نفره بی صدا بودن و حرکت نرم آن هاست. آسانسورهای خانگی در حین حرکت هیچ صدایی از خود تولید نمیکنند.

ایمنی

آسانسورهای خانگی بسیار ایمن هستند و میتوانید با خیال راحت از آن ها در محل خانه و کار استفاده کنید. ایمنی آسانسورهای خانگی به دلیل بدنه قوی آن هاست. در بدنه از فلز آلومینیوم استفاده شده است که توانسته مقاومت بالایی را به آن بدهد.

راندمان بالا

هوم لیفت ها علاوه بر ایمنی و هزینه پایین راندمان بالایی دارند و به دلیل بازدهی مناسب گزینه مناسبی برای خانه و یا محل کار هستند.

صرفه جویی در مصرف برق

آسانسورهای دو نفره یا آسانسورهای خانگی میتوانند تا ۴۰ درصد نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی و کابلی در کاهش مصرف برق به شما کمک کنند. یکی از دلایل کاهش مصرف برق این است که آسانسور برای پایین آمدن نیازی به استفاده از برق ندارد.

برق اضطراری

یکی از ترس افراد در حین استفاده از آسانسور قطع شدن برق و گیر افتادن در کابین آسانسور است. این ترس یکی از مهم ترین ترس ها در جهان شناخته شده است. اما هوم لیفت ها دارای سیستم اضطراری هستند که میتوانند در هنگام قطع برق آسانسور را به مقصد برسانند.

عدم وجود موتور خانه

در مکان هایی که آسانسورهای معمولی نصب میشوند نیاز به وجود فضای بزرگی برای نصب موتورخانه و تجهیزات آن است. اما آسانسورهای خانگی نیازی به موتورخانه ندارند و این مساله باعث کاهش بار ساختمان و آرامش ساکنین خواهد شد.

برق تک فاز

آسانسورهای هیدرولیکی و کابلی برای نصب نیاز به برق سه فاز دارند. اما هوم لیفت ها با برق تک فاز نیز کار میکنند و برای نصب آن ها میتوانید از برق تک فاز و همچنین سه فاز استفاده کنید.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور خانگی

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های آسانسور دو نفره پایین بودن هزینه سرویس و نگهداری است. بهتر است حداقل سالی دو بار اقدام به سرویس و چکاپ آسانسور کنید تا اگر مشکلی در قطعات آن به وجود آمده برطرف شود و از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری شود. هزینه تعمیر در آسانسورهای خانگی به مراتب از آسانسورهای قدیمی پایین تر است.

طول عمر بالا

آسانسورهای دو نفره یا هوم لیفت ها نسبت به آسانسورهای قدیمی از کیفیت قطعات بالاتری برخوردار هستند و در نتیجه عمر بیشتری نیز خواهند داشت.

سرعت حرکت

آسانسورهای خانگی قادر به حرکت ۹ متر در دقیقه هستند که برای استفاده در مکان های کوچک سرعت خوبی محسوب میشود.

۲ تا ۴ توقف

هوم لیفت ها میتوانند ۲ تا ۴ بار بین طبقات توقف کنند. این نوع از آسانسورها به این دلیل که برای محیط های خانگی ساخته شده اند نمیتوان مانند آسانسورهای معمولی از آن ها کار کشید.

ظرفیت حمل تا ۲۰۴ کیلوگرم

آسانسورهای دو نفره قابلیت حمل تا ۲۰۴ کیلوگرم را دارد. به عبارتی توان حمل این آسانسورها به اندازه ۲ نفر بزرگسال است.

مجهز به فن

آسانسورهای خانگی مجهز به فن برای تهویه هوای داخل کابین هستند و میتوانید به وسیله روشن کردن فن هوای کابین را عوض کنید.

چراغ

درون کابین چراغ LED تعبیه شده است که در صورت لزوم بتوانید از نور آن استفاده کنید.

درب تونلی

استفاده از درب تونلی در هوم لیفت ها به زیبایی او افزوده است. درب های تونلی به دلیل ظاهر لوکس و منحنی میتواند پاسخگوی سلیقه افراد زیبا پسند باشد.

خرید آسانسور خانگی

خرید آسانسور دو نفره خانگی و هزینه نصب آن اهمیت زیادی دارد. برای خرید آسانسور خانگی دو نفره با شماره های درج شده داخل سایت تماس بگیرید . همکاران ما در قسمت فروش آسانسور خانگی دو نفره ما سوالاتی راجع به نوع و ظرفیت آسانسور مورد نظر خود از شما می پرسند و تمامی اطلاعات مربوط به خرید آسانسور های خانگی دو نفره را به شما می دهند. بعد از جمع آوری اطلاعات اولیه کارشناسان ما برای بازدید حضوری و شناسایی محل نصب به محل مورد نظرتان اعزام می شوند.

نصب آسانسور دو نفره

اگر قصد دارید آسانسور خانگی ( هوم لیفت ) را در منزل نصب کنید نیازی به تخریب محل و اشغال فضای زیادی ندارید. زیرا در این نوع از آسانسورها از جک هایی استفاده شده که قابل نصب داخل آسانسور هستند و نیازی به نصب آن ها در خارج از کابین نیست. این نوع از آسانسورها برای پایین آمدن از برق استفاده نمیکنند و همین مساله موجب کاهش چشمگیر مصرف برق خواهد شد. حداکثر فضایی که برای نصب هوم لیفت ها نیاز دارید ۶۶ سانتی متر است. این فضای کوچک و بدون نیاز به تخریب باعث شده که بسیاری از افراد مشتاق به استفاده از آن شوند. زیرا علاوه بر مزایایی که گفتیم میتواند موجب زیبایی محیط منزل و کار نیز شود. یکی از عوامل زیبا بودن آسانسورهای دونفر ظاهری آلومینیومی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x