وبلاگ

در چه زمانی آسانسور نیاز به سرویسکار دارد؟

سرویسکار آسانسور

 

آسانسور نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر نیاز به تعمیر و سرویس دارد. اما در سرویس آسانسور چه مواردی را باید لحاظ کرد؟ چه زمانی نیاز به سرویسکار آسانسور پیدا خواهیم کرد؟ آیا تمام افرادی که ادعا میکنند سرویسکار آسانسور هستند باید به آنها اعتماد کرد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

 

به چه فردی سرویسکار آسانسور گفته می شود؟

 

سرویسکار آسانسورسرویسکار آسانسور به فردی گفته میشود که نصب و سرویس آسانسور را با رعایت تمام اصول و قواعد انجام میدهد و در حرفه خود تخصص دارد. همانطور که گفتیم آسانسور نیز مانند تمام وسایل برقی نیاز به تعمیر پیدا میکند و باید تعمیر و سرویس آن را به دست یک متخصص و سرویسکار آسانسور سپرد. بسیاری از افراد متخصص نیستند و نصب آسانسور را به صورت تجربی انجام میدهند. رعایت نکردن برخی از اصول و قواعد نصب آسانسور موجب بروز مشکلات در طی زمان خواهد شد. و از آنجایی که بروز حوادث بر اثر خرابی آسانسور زیاد است باید در نصب , نگهداری و سرویس آن دقت نمود.

 

سرویس آسانسور-ضامن صنعت

 

 

هزینه سرویس آسانسور

 

هزینه هایی که سرویسکار آسانسور دریافت میکند تعرفه ثابتی ندارد و متاسفانه با یک جستجوی ساده متوجه این مساله خواهید شد. اما پیدا کردن یک سرویسکار آسانسور حرفه ای کار سختی نیست و به راحتی میتوانید سرویس دستگاه را دست افراد متخصص و با صرف هزینه مناسب بسپارید. اما از کجا متوجه شویم که آسانسور نیاز به تعمیر دارد؟ هر گاه نشانه های زیر را در هنگام استفاده از آسانسور مشاهده کردید به این معنی است که آسانسور نیاز به سرویس دارد.

 

 

نشانه های سرویس آسانسور

 

سرویس آسانسور نشانه هایی دارد که به محض رویت آن ها باید اقدام به سرویس آن کرد زیرا اهمال کاری در این مساله موجب بروز اتفاقات ناگوار و به خطر افتادن جان افراد خواهد شد.

 

 

 

آسانسور زیاد از کار می افتد

 

زیاد از کار افتادن آسانسور یکی از مهم ترین نشانه های نیاز آسانسور به تعمیر است. اگر مشاهده کردید که گاه و بی گاه آسانسور از کار می افتد و شما مجبور به استفاده از پله ها میشوید خیلی سریع با یک سرویسکار آسانسور تماس بگیرید تا به محل بیاید و عیب یابی و سرویس دستگاه را انجام دهد.

 

صداهای نابهنجار به گوش می رسد

 

آیا بعد از سوار شدن به آسانسور صداهای نابهنجار از آن میشنوید؟ در این صورت آسانسور مشکلی پیدا کرده است که تنها به کمک سرویسکار آسانسور قابل تشخیص است.

 

آسانسور در بین طبقات توقف می کند

 

توقف آسانسور در بین طبقات باعث ترس و وحشت افراد میشود و تصور میکنند که در آسانسور گیر کرده اند و به زودی خفه خواهند شد. اگر شاهد توقف کابین در بین طبقات بودید باید به سراغ سرویسکار بروید.

سرویس آسانسور-ضامن صنعت

 

سرعت آسانسور تغییر میکند

 

گاهی پیش آمده که وقتی افراد سوار آسانسور شده اند شاهد افزایش و یا کاهش سرعت ناگهانی کابین شده اند. این مساله نه تنها باعث ایجاد ترس در افراد میشود بلکه یکی از نشانه های بسیار در نیاز آسانسور به سرویس است.

 

زمان انتظار زیاد

 

اگر دکمه احضار کابین را فشار داده اید و منتظر هستید که آسانسور از طبقات بالا و یا پایین به سراغ شما بیاید اما این این انتظار طولانی میشود باید با سرویسکار آسانسور تماس بگیرید تا در محل حاضر شود و رفع عیب کند.

 

 

گیربکس آسانسور

 

مهم ترین بخشی که در آسانسور باید بررسی و عیب یابی شود بخش گیربکس است. زیرا بروز اشکال در گیربکش بسیار خطرناک است و اگر سرویس و تعمیر نشود به راحتی موجب سقوط آسانسور خواهد شد. در سال های اخیر افرادی در حین سقوط آسانسور جان خود را از دست داده اند. پس اگر موارد بالا را مشاهده کردید به سرعت با سرویسکار تماس بگیرید تا گیربکس آسانسور را به خوبی بررسی کند. سرویس آسانسور علاوه بر گیربکس به کابین و درب نیز مربوط میشود. در برخی مواقع با سرویس کردن کابین مشکل حل خواهد شد و عملکرد آسانسور نیز درست میشود. اما چه مواردی شامل عملکرد ناصحیح گیربکس میشود؟

 

 

اشکال در گیربکس

 

نشانه های زیر به دلیل وجود اشکال در گیربکس آسانسور است که باید خیلی سریع به آن رسیدگی شود.

 

تکان های شدید

 

حتما شما تا به حال با تکان های شدید کابین آسانسور مواجه شده اید و بسیار ترسیده اید. وجود تکان های شدید در کابین یکی از نشانه های وجود اشکال در گیربکس است که باید توسط سرویسکار بررسی شود. تعمیر و سرویس گیربکس امری پیچیده است که باید حتما توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود.

 

توقف آسانسور

 

توقف آسانسور در بین طبقات نیز یکی دیگر از نشانه های اشکال در گیربکس است که باید به سرعت برطرف شود.

 

گیر کردن آسانسور

 

گیر کردن آسانسور و حرکت نکردن آن به دلیل گیرپاژ کردن گیربکس است. در این گونه مواقع باید به سرعت با سرویسکار تماس بگیرید تا اتفاقات بدتری مانند سقوط آسانسور رخ نداده است.

 

 

نکته مهم

بسیاری از اشکالات در قطعات آسانسور به چند دلیل اتفاق می افتند :

 

نصب نا صحیح

در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که نصب آسانسور را به دست افرادی سپرده اند که تجربه و تخصص کافی را ندارند و به طور تجربی و در عرض کمترین زمان نصب آسانسور را فرا گرفته اند. در صورتی که نصب دستگاهی مانند آسانسور کاری بسیار حساس بوده و به نوعی با جان افراد سروکار دارد.

 

 

استفاده از قطعات بی کیفیت

 

استفاده از قطعات نامرغوب و بی کیفیت در آسانسور یکی دیگر از دلایل خرابی های مداوم آن است. ورود قطعات چینی به کشور و استفاده از آن ها در دستگاه هایی مانند آسانسور نه تنها باعث به خطر افتادن جان افراد میشود بلکه باعث خرابی ها و بروز اشکالات متعدد در آن خواهد شد.

 

استهلاک و فرسودگی قطعات

 

استهلاک قطعات نیز میتواند به مرور زمان باعث ایجاد مشکل در آسانسور شود. بهتر است که هر چندماه یکبار ( حداقل سالی۲ بار) اقدام به بررسی و چک کردن قطعات کنید تا اگر قطعه ای فرسوده و خراب شده است آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

عدم سرویس دوره ای

 

همانطور که گفتیم سرویس آسانسور باید حدقل سالی دوبار توسط سرویسکار آسانسور انجام شود. با انجام سرویس های دوره ای عملکرد و راندمان دستگاه افزایش پیدا میکند.

 

سرویس آسانسور-ضامن صنعت

 

سرویسکار آسانسور

 

نصب اصولی آسانسور بسیار مهم است. اگر آسانسور به صورت اصولی نصب شود و از افراد ماهر در این کار کمک گرفته شود باعث میشود که در طی زمان با کمترین خرابی مواجه شوید.

 

و در آخر…

امیدواریم مطالب فوق  اط مقاله ضامن صنعت برای شما مفید واقع شده باشد و در این مسیر محصولات ضامن صنعت بتوانند موجب رضایت خاطر شما عزیزان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x