وبلاگ

سرویس آسانسور مسکونی هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

ضامن صنعت-سرویس آسانسور

بازرسی از آسانسورهای مسکونی

از مبدا آن  در یونان باستان گرفته تا آسانسورهایی که امروزه می شناسیم و آنها را دوست داریم ، آسانسورها مسیری طولانی را طی کرده اند. آسانسورها دیگر فقط به مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ محدود نمی شوند. بیشتر افراد شروع به نصب آسانسور مسکونی یا بالابر صندلی در خانه خود کرده اند. در واقع اکثر صاحبان خانه ها براین باورند که آسانسور یک ویژگی مطلوب یا اساسی در یک خانه محسوب می شود و نبود آن معظلی اساسی در رفت و آمد های روزانه ایجاد می کند. مطمئناً آسانسورهای مسکونی ماشین آلات پرهزینه و پیچیده ای هستند ، بنابراین طبیعی است که شما باید گاهی اوقات خدمات سرویس و نگهداری و بازرسی از آسانسور انجام دهید.

میلیون ها نفر در هر سنی از آسانسور استفاده می کنند. در حقیقت ، بسته به موقعیت مکانی شما ، صدها نفر هر روز از آسانسور های تجاری استفاده می کنند. شکی نیست که این دستگاه فوق العاده مفید است و کمک می کند تا از سقوط جلوگیری کند ، در فضا و زمان صرفه جویی می شود ، به ما کمک می کند تا سریعتر به مقصد برسیم ، امکان تحرک را برای افراد مسن فراهم می کند و البته یک گزینه عالی برای همه افراد تنبل است.

تمام قسمتهایی که سیستم پیچیده آسانسور خانگی را تشکیل می دهند باید از نظر کارایی عالی باشند تا از ایمنی اطمینان حاصل کرده و از تعمیرات پرهزینه دستگاه جلوگیری کنند. ما آنقدر به سهولت استفاده از آسانسور عادت کرده ایم که بندرت در مورد عملکرد و نگهداری آنها فکر می کنیم. حقیقت این است که این ماشین ها ، مانند همه ماشین های دیگر ، به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. این کار توسط هیچ شخص تصادفی انجام نمی شود. لازم است تکنسین های مجرب عملکرد آسانسور را بررسی کنند تا ببینند آیا آسانسور مجاز به انجام فعالیت است یا نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض برخی قطعات آسانسور هست. به هر حال ، امنیت بیش از هر چیز دیگری ، مهم است؟

سرویس و نگهداری آسانسور-ضامن صنعت

 

۱- قبل از انجام هرکاری و نیاز شدن به سرویسکار یا تعمیرکار، قوانین ایمنی را رعایت کنید.

برای اطمینان از آسانسور خانگی کاملاً کاربردی ، باید قوانین ایمنی را رعایت کرده و در جریان تعمیرات باشید. همیشه بهتر است که از هرگونه تعمیرات لازم یک دفترچه یادداشت به روز کنید تا بتوانید سریع اقدامات مناسب را انجام داده و در صورت مشاهده موارد تکرار با متخصصان شرکت آسانسوری خود تماس بگیرید. نگه داشتن سوابق و مراقبت از آن درنهایت با رسیدگی سریع به هرگونه مشکل مکرر در آسانسور منزل ، به صرفه جویی در هزینه تعمیرات کمک می کند.

همچنین قوانین خاصی وجود دارد که باید برای ایمنی و جلوگیری از صدمه بی مورد به آسانسور خود رعایت کنید.

برای کمک به طولانی شدن آسانسور و جلوگیری از هزینه های اضافی تعمیر ، این نکات ایمنی را در ذهن داشته باشید:

به محدودیت وزن آسانسور توجه کنید – بیش از حد آن را بارگیری نکنید.

حداقل ۲ اینچ از درب کابین و دیواره های کابین فاصله داشته باشید.

درب های آسانسور را همیشه بسته نگه دارید مگر اینکه وارد آسانسور شوید یا از آن خارج شوید.

اگر به نظر می رسد سوئیچ درب آسانسور یا سیستم قفل درب از کار افتاده است ، آسانسور خود را راه اندازی نکنید.

هرگز قفل درب یا سایر ویژگی های ایمنی را دستکاری ، دور زدن ، غیرفعال یا حذف نکنید.

اگر صداهای عجیب و غریب می شنوید یا سواری غیرمعمول است ، از آسانسور خود استفاده نکنید.

اطمینان حاصل کنید که آسانسور قبل از بیرون آمدن یا داخل شدن کاملاً متوقف شده است.

در حالی که آسانسور در حال حرکت است درب آسانسور را باز نکنید و یا دست ها یا پاهای خود را از شکاف های داخل درب ها به سبک قیچی فرو نکنید.

ضامن صنعت-بازرسی از آسانسورهای مسکونی هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

 

۲- برنامه نگهداری منظم

یکی از بهترین راه ها برای همراهی با تعمیرات و اطمینان از اینکه آسانسور مسکونی شما در بهترین حالت است ، برنامه ریزی منظم برای نگهداری است. در حالی که صاحبان خانه می توانند برای کمک به طولانی شدن عمر آسانسور خود چند قدم بردارند ، اما تشخیص عیب کارکرد آسانسور برای هر فرد غیر متخصص چالش برانگیز است. در صورت تردید ، همیشه قبل از اقدام به یک شرکت تعمیرات آسانسور تماس بگیرید.

با برنامه ریزی برای تعمیر و نگهداری منظم با یک شرکت تعمیر آسانسور ، شما قبل از بروز مشکلات احتمالی به جای انتظار برای اقدام تا زمانی که مشکلی پیش بیاید ، در بالای مشکلات احتمالی قرار می گیرید. تعمیر و نگهداری معمول نیز می تواند عملکرد آسانسور را بهبود بخشد و باعث سواری نرم و سریعتر برای کاربران شود. در فاصله بازدید های منظم ، می توانید موارد جزئی را که تجربه می کنید پیگیری کنید تا به متخصصان کمک کنید تا در بازدید بعدی برنامه ریزی شده خود ، مشکل را مشخص کنند.

 

۳- تعمیرات رایج برای انجام چه مواردی لازم است؟

بدون تعمیر و نگهداری مناسب ، ممکن است با مشکلات احتمالی آسانسور مسکونی خود روبرو شوید که منجر به هزینه های تعمیر آسانسور خانگی می شود. هرچه مدت آن را به تعویق بیندازید ، به احتمال زیاد آسانسور شما به تعمیرات اساسی تری نیاز پیدا کند. با تعمیر و نگهداری آسانسور منزل خود به روز باشید.

تعمیرات مشترک

به طور کلی ، بهتر است برای مراقبت از تعمیرات به یک متخصص حرفه ای اعتماد کنید. برخی تعمیرات معمول وجود دارد که یک صاحبخانه به راحتی می تواند از آنها مراقبت کند. این تعمیرات محدود به مواردی است که می توانید بدون نیاز به ورود به موتورخانه از طریق کابین به آنها دسترسی داشته باشد. برای مثال ، درب های ورودی آسانسور در صورت دشوار بودن در باز یا بسته شدن کامل درب ، یا درگیری درب در محفظه درب ممکن است نیاز به تنظیم یا تعمیر داشته باشد. به یاد داشته باشید که هرگز سیستم قفل آسانسور را دستکاری نکنید. در پایان ، همیشه بهتر است برای هر تعمیرات متداول به یک متخصص خبره اعتماد کنید.

تعمیرات بزرگ

بسیاری از تعمیرات لازم دیگر باید توسط متخصصان تشخیص داده و انجام شود. حداقل ، این شامل هر گونه مشکل در آسانسور است. اگر آسانسور شما به نحوی خراب است و مسئله از آنچه می بینید به راحتی مشخص نیست ، با یک تکنسین خدمات تماس بگیرید تا سیستم آسانسور شما را بازرسی کند و منبع مشکل را مشخص کند.

ضامن صنعت-بازرسی از آسانسورهای مسکونی هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

 

۴- اهمیت سرویس و نگهداری منظم برنامه ریزی شده

با سرویس و نگهداری برنامه ریزی شده منظم ، به طور کلی از تعمیرات آسانسور جلوگیری کنید. در حالی که بازرسی سریع آسانسور که خود به خود انجام می شود یک روش عالی برای مراقبت از امور است ، آسانسور شما فقط با این شرایط سالم نمی ماند. به خاطر ایمنی و مخارج احتمالی خود ، از شرکت های حرفه ای تعمیر آسانسور برای بازدید از خدمات سرویس و نگهداری معمول برنامه ریزی کنید تا مشکلات از دستگاه شما دور بماند. شما باید به عنوان بخشی از نگهداری عمومی آسانسور خود ، عادت به سرویس و نگهداری برنامه ریزی شده را داشته باشید. بدانید که افراد حرفه ای به دنبال چه چیزی هستند و در هنگام مراقبت از آسانسور خود ، چند بار باید آسانسور خود را سرویس کنید و هزینه نگهداری آسانسور خانگی چقدر است.

 

۵- آنچه متخصصان در طول سرویس و نگهداری به دنبال آن هستند

وقتی صحبت از یک برنامه سرویس و نگهداری قابل اعتماد می شود ، موارد زیادی وجود دارد که باید به جستجوی آنها بپردازید. مواردی که فرد معمولی احتمالاً از دست می دهد ، به همین دلیل سرویس و نگهداری حرفه ای آسانسور ضروری است. مواردی مانند بازرسی ، آزمایش ایمنی ، تعمیرات مجاز کارخانه و تعمیر و نگهداری معمول همه موارد اصلی نگهداری آسانسور مسکونی است. وقتی افراد حرفه ای می آیند تا به آسانسور شما نگاه کنند ، موارد مختلفی وجود دارد که آنها در اطراف ماشین آسانسور ، گودال و اتاقک موتورخانه بررسی می کنند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز آنطور که باید کار می کند.

در اتاق موتورخانه ، متخصصان سیم کشی برق شما را بررسی می کنند ، روغن را بررسی می کنند تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی روغن کاری شده است و مطمئن شوید راهی برای ورود به موتورخانه وجود دارد که مطابق با استانداردها است. آنها همچنین ممکن است اتاق موتورخانه را برای داشتن یک مدار شاخه جداگانه برای روشنایی بررسی کنند. حتماً هر چیزی را که می تواند مانع دسترسی آنها به تجهیزات شما شود از اتاق خارج کنید.

در داخل کابین آسانسور ، افراد حرفه ای اطمینان حاصل می کنند که درب ها به درستی باز و بسته می شوند ، سقف ، نرده ها و دیوارها را از نظر وجود هرگونه آسیب بررسی می کنند ، چراغ هایی را که ممکن است سوخته باشند تعویض می کنند و تلفن اضطراری را بررسی می کنند. در حین سرویس و نگهداری در خارج از کابین آسانسور ، افراد حرفه ای پنل ها و میزان پاکسازی درب را بررسی می کنند و هرگونه چراغ سوخته را تعویض می کنند. آنها همچنین قاب کابین ، سیستم ریلی ، کابل ها را برای هرگونه نشانه ای از سایش ، درب ها ، تمام مدارهای ایمنی را بررسی می کنند و کل سیستم آسانسور را بررسی می کنند تا از بهترین شرایط کار استفاده کنند.

 

ضامن صنعت-بازرسی از آسانسورهای مسکونی هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

 

۶- آسانسورهای مسکونی هر چند وقت یک بار باید سرویس شوند؟

اگرچه ممکن است با اهمیت تعمیر و نگهداری منظم آسانسور آشنا باشید ، اما اینکه تعداد منظم چقدر است؟ چند مورد مختلف در مورد این که چند بار باید سرویس آسانسور منزل خود را انجام دهید نقش دارند. این عوامل شامل مواردی مانند:

نوع آسانسور

از آنجا که مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، هزینه های نگهداری و تعمیر آسانسور متفاوت است. بعضی از آسانسورها ممکن است قطعاتی داشته باشند که هزینه تعویض آنها بیش از بقیه باشد ، بنابراین برای جزئیات بیشتر با شرکتی که آسانسور خود را خریداری کرده اید بررسی کنید.

قرارداد شما

بسیاری از شرکت های آسانسور توافق نامه های مختلفی را برای نگهداری ارائه می دهند تا بتوانید قراردادی پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. در این قرارداد باید به وضوح مشخص شود که چه مقدار از حق سرویس و نگهداری را دارید و چه مدت تا جای شبهه نداشته باشید.

محل زندگی شما

مقررات آسانسور در شهرهای مختلف متفاوت است. برخی از شهرها ممکن است بیش از سایر شهرها به بازرسی های مکرر و همچنین هزینه ها یا مجوزهای اضافی نیاز داشته باشند ، بنابراین در مورد هزینه سرویس و نگهداری مکان نیز ممکن است حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید حداقل یک بار در سال سرویس آسانسور خود را داشته باشید  . تعمیر و نگهداری سالانه عملکرد بهینه آسانسور را تضمین می کند ، در حالی که برای مثال آسانسوری که ممکن است سالها سرویس نشده باشد ممکن است کندتر کار کند.

 

۷- هزینه های نگهداری آسانسور خانگی

نگه داشتن آسانسور خود در بهترین وضعیت کاری ، بسیار پایین تر از قیمت تعمیرات جدی یا حتی تعویض در نتیجه عدم همگام بودن با تعمیر و نگهداری است. بعلاوه ، شما نمی توانید برچسب قیمت را در مورد مزایای آسانسور در خانه خود قرار دهید . برای چیزی که راحتی بیشتری می بخشد ، ساکنان سالخورده و حیوانات خانگی را در خود جای می دهد ، کسانی که دارای مشکلات حرکتی هستند را با خیال راحت منتقل می کند و به خانه شما ارزش می بخشد ، نگهداری هزینه کمی دارد. بنابراین ، هزینه نگهداری آسانسور مسکونی چقدر است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x