وبلاگ

فرآیند نصب آسانسور چند روز به طول می انجامد؟

فرآیند نصب آسانسور چند روز به طول می انجامد؟-ضامن صنعت

همراهان گرامی ضامن صنعت، گر قصد نصب آسانسور در هر ساختمانی را دارید، احتمالاً علاوه بر حل مسائل مالی و فنی، این سؤال هم در ذهن شما پیش می‌آید که این فرآیند چقدر طول می‌کشد؟ طول زمان طی شدن مراحل ساخت و یا نصب آسانسور، بستگی به مدت زمانی دارد که تصمیمات مربوط به جزئیات نصب آسانسور را بگیرید. شاید شما دقیقاً می‌دانید چه می‌خواهید اگر چنین است بخش فرآیند تصمیم‌گیری، کمی کوتاهتر خواهد بود. شما باید در انتخابی که می‌کنید مطمئن باشید، پس عجله نکنید. نصب آسانسور شامل مکانیسم‌های مختلف و عوامل متعددی است که تعیین می‌کند این فرآیند چقدر طول می‌کشد؟ بنابراین، درحالی‌که هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمان لازم برای نصب آسانسور جدید وجود ندارد، مواردی وجود دراد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید فرآیند نصب را با دقت بیشتری برنامه‌ریزی کنید.

وقتی به یک آسانسور نگاه می کنید مراحل بالا و پایین رفتن آسانسور و حرکت منظم آن به نظر کار چندان مشکلی نمی رسد. ولی اگر از یک متخصص در این مورد سؤال کنید به این موضوع پی خواهید برد که نصب و راه‌اندازی یک آسانسور مراحل زیادی دارد که هر مرحله فاکتورهای مختلفی دارند که باید با دقت بالایی انجام گیرد. تعدادی از فاکتورها که در مدت زمان نصب و راه‌اندازی آساسور تاثیردارند عبارتند از:

  • نوع ساختمان و تهیه نقشه و مکان یابی آسانسور
  • پروسه راه‌اندازی آسانسور و آماده کردن کف چاله
  • اجزای مختلف آسانسور و نصب در طبقات مختلف آسانسور
  • امنیت
  • برنامه ریزی قبل از نصب

۳ عامل تاثیرگذار در زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور

۱. نوع ساختمان و تهیه نقشه و مکان یابی آسانسور

قبل از بررسی مدت زمان نصب آسانسور در پروژه ساختمان سازی، معمولا شرکت های بزرگ از مهندسین آسانسور، طراح داخلی یا مهندس معمار، کارشناس برق، برق کار حرفه ای و نصاب حرفه ای کمک می‌ گیرند. زیرا کار راه‌اندازی آسانسور باید طبق استاندارد های جهانی باشد.

زمان نصب آسانسور در یک ساختمان با طبقات کمتر به نسبت یک ساختمان بلندتر کمتر است. مثلا نصب یک آسانسور در یک ساختمان ۳ طبقه با زمانی که برای نصب یک آسانسور در یک آسمان خراش صرف می شود خیلی فرق می کند. همچنین نصب یک آسانسور در یک ساختمان مسکونی با یک آسانسور در مراکز تجاری تفاوت دارد.

اولین موردی که در ساخت و راه‌اندازی یک آسانسور باید مد نظر باشد چاه آسانسور است. در ساختمان هایی که پروسه نوسازی به راه‌اندازی آسانسور اضافه می شود بایستی یک سری اقدامات و آماده‌سازی ها انجام بگیرد که این مورد زمان زیادی می برد.

۲. پروسه نصب آسانسور و آماده‌سازی کف چاله

برای پاسخ به سؤال نصب و راه‌اندازی آسانسور چقدر زمان می برد باید عوامل مختلف را در نظر داشت. عواملی مانند آماده‌سازی چاه برای آسانسور به زمان بسیار زیادی احتیاج دارد. در آماده‌سازی چاه برای آسانسور باید به کدهای منطقه و وضع زمین زیرین و ابعاد چاه توجه شود.

در پروسه راه‌اندازی آسانسور باید وسایل ایمنی مانند کپسول آتش نشانی و سیستم اطفای حریق در درون یا اطراف آسانسور نصب شود و نیز نصب تلفن در کابین آسانسور می تواند به ایمنی دستگاه کمک شایانی بکند.

۳. اجزای مختلف آسانسور و نصب در طبقات مختلف آسانسور

اجزای زیادی در ساخت آسانسور وجود دارند که هریک از اجزا برای ساخت و نصب شدن زمان نیاز دارند و در پروسه مدت زمان راه‌اندازی آسانسور دخالت دارند. اجزای مختلف یک آسانسور عبارتند از: کابین، سیستم ریلی، موتور خانه و گیربکس، کنترل ها و سیستم های امنیتی و در طبقات می باشد.

فضاسازی برای نصب در آسانسور در مرحله آهن کشی انجام می شود که این مرحله باید با دقت زیاد محاسبه شود. همه آسانسورها این اجزا را دارند؛ اما در بعضی از موارد باهم فرق می کنند.

هر کدام از این اجزا باید به طور دقیق نصب شوند تا آسانسور بتواند به راحتی بالا و پایین برود. مدت زمان راه‌اندازی آسانسور در آسانسور خانگی که از اجزای کمتری تشکیل شده اند خیلی کوتاهتر از مدت زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور در انواع تجاری آن است.

همان طور که می‌دانید دو نوع در، در هر آسانسور نصب می شود:

۱. در کابین:

این در هنگام حرکت کابین حرکت می کند.

۲. در طبقات:

این در همان در هایی هستند که در هر طبقه از ساختمان برای آسانسور در نظر گرفته می شوند و در جای خود ثابت هستند. در های آسانسور انواع مختلفی دارند.

در اتوماتیک، در لولایی یا نیمه اتوماتیک که تهیه و آماده‌سازی هر کدام از در ها زمان بر است؛ ولی اگر می خواهید مراحل نصب و راه‌اندازی آسانسور شما زمان کمتری ببرد و تمام مراحل آماده‌سازی آن به صورت استاندارد رعایت شود با گروه ایمن پارس بالابر تماس بگیرید.

 چه عواملی که باعث طول کشیدن نصب آسانسور می‌شود؟

دوره زمانی به عوامل کلیدی و متفاوتی بستگی دارد. در واقع قبل از آماده شدن آسانسور برای راه‌اندازی موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. از خود سازه تا نوع آسانسوری که نصب می‌شود. زمان لازم برای نصب آسانسور یک علم دقیق نیست، ولی عوامل تعیین کننده‌ای وجود دارد که به دلیل آن‌ها ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها برای تکمیل یک پروژه نصب و راه‌اندازییک آسانسور، نیاز باشد.

  • جدا بودن اجزای هر قسمت از آسانسور

آسانسور به صورت یک تکه نصب نمی‌شود. بنابراین زمان نصب توسط هر یک از اجزای آسانسور تعیین می‌شود. کابین آسانسور، سیستم‌های راهنما، دستگاه بالابر، کنترل‌ها و سیستم ایمنی جدیدی که نصب می‌شود نیز بر زمان نصب تأثیر می‌گذارد، به طوری که آسانسورهای مسافربری نسبت به آسانسورهای باری بزرگتر زمان کمتری را برای نصب نیاز دارند. در ضمن ساخت آسانسور از اجزای منفرد آن تا چیدمان و اجرای آن، یک فرآیند دقیق است. هر کدام از اجزا باید با دقت ساخته و نصب شوند تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

  • تفاوت در نوساز بودن یا ساخته‌شده بودن ساختمان:

نصب آسانسور در ساختمان ساخته‌شده ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. ساختمان‌هایی که تعداد طبقات کمتری دارند معمولاً نسبت به ساختمان‌های بلندتر زمان کمتری برای تکمیل نیاز خواهند داشت. با این حال علاوه بر تعداد طبقات سرویس‌دهی شده، عوامل دیگری نیز بر زمان تحویل اثر می‌گذارد. اگر آسانسور در یک ساختمان کاملاً جدید نصب شود، چاه و سیستم آسانسور یکی از اولین موارد تکمیل شده خواهد بود.

انجام هرگونه تعمیرات سازه‌ای لازم می‌تواند زمان آماده‌سازی را برای استفاده طولانی‌تر کند. معمولاً هنگامی که یک ساختمان جدید ساخته می‌شود چاه یا سیستم آسانسور یکی از اولین مواردی است که نصب می‌شود. همان‌طور که گفته شد؛ در صورتی که آسانسور در ساختمانی نصب شود که قبلاً آسانسور نداشته باشد باید ابتدا گودال بتنی ایجاد شود که همین کار باعث طولانی شدن روند اجرا و نصب می‌گردد. اگر در حال تعویض آسانسور در ساختمان هستید، این روند کمی کوتاه‌تر خواهد بود زیرا گودالی‌ در حال حاضر وجود دارد.

سازه یک ساختمان باید بتواند تمام نیازهای ضروری یک آسانسور جدید را پشتیبانی کند. به طور کلی نصب آسانسور در ساختمان ساخته شده بیشتر طول می‌کشد.

  • مشکلات ناگهانی

در بسیاری از جنبه‌های نصب هر مشکل پیش‌بینی نشده‌ای می‌تواند فرآیند نصب را به تأخیر بیندازد. برنامه‌ریزی دقیق و آگااهانه همراه با کار تیم حرفه‌ای نصب آسانسور می‌توانید اطمینان به دست آورید که آسانسور شما در اسرع وقت و با خیال راحت نصب شده و آماده استفاده است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در روند کار به وجود آید که همین کار باعث شود زمان طولانی‌تر شود.

  • ایمنی و تأییدات ادارات مربوطه

بحث ایمنی هم یکی از عوامل مهم هنگام نصب آسانسور است و تأئیدات ایمنی از مراجع مختلف به زمان نیاز دارد، به خصوص که گاهی اوقات امور اداری و مناسبات اداری آن بسیاری طول می‌کشد. در حالت معمولی و در صورتی که ساختمان اشکال فنی و یا اداری خاصی نداشته باشد در حدود یک هفته زمان می‌برد.

کلام نهایی

یکی از مهمترین نکاتی که در همه مراحل راه‌اندازی آسانسور باید رعایت شود توجه به نکات ایمنی در آسانسور هاست چون اگر این موارد رعایت نشود خطر جانی ساکنان را تهدید می کند.در نصب وراه اندازی آسانسورها باید همه اجزا با هم هماهنگ باشند وهمه کد های امنیتی در نصب و اجرا آسانسور باید اجرا شود.

در راه‌اندازی آسانسور باید دقت و زمان زیادی صرف شود تا در مراحل نصب با مشکلی رو به رو نشد. برای اینکه در حین کار با مشکل مواجه نشوید می توانید از متخصصان و شرکت آسانسور پارس ایمن بالابر راهنمایی بگیرید، چون متخصصان پارس ایمن بالابر تجربه زیادی در نصب و راه‌اندازی انواع آسانسورها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x