وبلاگ

مقایسه آسانسور هیدرولیکی و کششی

مقایسه آسانسورهای هیدرولیکی و کششی

کدام یک از آسانسورهای هیدرولیکی و کششی بهتر است؟

به عنوان یک بازدید کننده از یک ساختمان ، وقتی وارد آسانسور می شوید ، لزوماً برایتان مهم نیست که نوع این آسانسور چیست. تنها چیزی که برای شما اهمیت دارد این است که آیا ایمن است و  میتواند شما را به جایی که می خواهید برساند .

اما با این حال ، به عنوان مدیر تاسیسات یا مالک ساختمان ، دانستن نوع آسانسور در ساختمان مهم است.

تشخیص وجود آسانسورهای کششی یا هیدرولیکی در ساختمان شما می تواند اجرای برنامه های نگهداری بهینه تر و انتخاب بهترین قطعات برای عملکرد روان آسانسور را تسهیل کند. علاوه بر این ، دانستن تفاوت بین این دو نوع می تواند به شما کمک کند تا برای برنامه های جدید مجهز کردن سیستم آسانسور ، انتخاب درستی داشته باشید.

تفاوت بین آسانسورهای هیدرولیکی و کششی

بالابر های هیدرولیکی و کششی از جمله دو آسانسور متداول در ساختمانهای مسکونی و تجاری هستند. نیروی بالابر هیدرولیکی توسط پمپ های الکترونیکی تامین می شوند که مایع هیدرولیک را به جک منتقل می کنند.  در بالابر یک پیستون قرار دارد که آن را به سمت بالا فشار می دهد. از طرف دیگر ، بالابر های کششی از طناب ، میخ و وزنه تعادل برای حرکت بالا و پایین استفاده می کنند. هر دو سیستم دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بنابراین باید قبل از انتخاب سیستم مناسب ، مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید.

آسانسور هیدرولیک :

آسانسور های هیدرولیک به فضای کمتری احتیاج دارند زیرا بالابر آنها به فضای زیادی احتیاج ندارد. این واحد ها در هنگام بلند شدن بارهای بالاتر بسیار موثرتر هستند. مدت هاست این موضوع شناخته شده است که سیستم های هیدرولیک در مقایسه با طناب های کششی قدرت بالاتری را ارائه می دهند. از طرف دیگر ، سیستم های هیدرولیک دارای معایب منحصر به فرد خود هستند. آنها به سرعت همتایان کششی خود نیستند. حداکثر سرعتی که بهترین واحدهای هیدرولیکی می توانند بدست آورند ۱۵۰ دور در دقیقه است . وقتی روغن به عنوان مایع هیدرولیک استفاده شود ، عملکرد آن به دما بستگی دارد. بنابراین ، این واحدها به یک سیستم اتاق ماشین بسیار کارآمد نیاز دارند. نکته دیگر در مورد این واحدها تولید گرمای زیاد است. همچنین ممکن است روغن از پایه نشت کند. اگر روغن به آب زیرزمینی برسد نیز می تواند در ایجاد آلودگی نقش داشته باشد. بدین ترتیب ، نگهداری و مراقبت منظم برای نگه داشتن آن در فرم اوج کارایی لازم است .

مقایسه آسانسورهای هیدرولیکی و کششی

آسانسورهای کششی :

آسانسورهای کششی در مقایسه با نمونه های هیدرولیکی خود سرعت بیشتری دارند. این امر باعث می شود که واحدهای کششی برای ساختمانهای مدرن و با ارتفاع بالاتر بسیار مناسب تر باشند. آنها همچنین سواری نرم و راحت تری را در مقایسه با سیستم های هیدرولیک ارائه می دهند. مزیت دیگر این است که این واحدها بسیار کارآمدتر از نظر انرژی هستند. دلیل آن این است که آنها از وزنه تعادل برای متعادل سازی وزن کابین استفاده می کنند. از طرف دیگر ، واحد هیدرولیک نیاز به هل دادن کابین دارد. اما سیستم کششی نیز دارای معایبی است. تهیه و نگهداری و مراقبت از آنها دشوارتر است زیرا کنترل ها در داخل سر شافت نصب شده اند که به راحتی قابل دسترسی نیستند. اما این مشکل در واحدهای کششی که از موتور سنکرون مغناطیسی به جای اتاق ماشین استفاده می کنند برطرف می شوند .

 

مقایسه آسانسورهای هیدرولیکی و کششی

عوامل مقایسه تفاوت بین آسانسورهای هیدرولیکی و کششی بسته به عوامل زیر می تواند بیشتر ساده و ریز شوند.

قیمت :

بدیهی است که یک عامل مهم برای هر کسب و کار هزینۀ هر سیستم است.  قیمت یک عامل تفاوت واضح بین این دو نوع آسانسور است. معمولاً آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسور های  کششی هم رنج خود ارزان تر هستند .

بهره وری انرژی :

بالابرهای کششی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند . این بدان معناست که ممکن است یک شرکت در بلندمدت بتواند پول خود را پس دهد  .

تفاوت به دلیل اختلاف در مکانیسم کار این دو نوع سیستم است . وقتی نوبت به واحدهای هیدرولیکی می رسد ، پمپ برای هل دادن و بلند کردن کابین در برابر نیروی جاذبه نیرویی ایجاد می کند . با پایین آمدن کابین ، انرژی از بین می رود . از طرف دیگر ، واحدهای کششی از یک وزنه مقابل برای همین منظور استفاده می کنند . زیرا وزن کابین متعادل است و نیروی کمتری لازم است.

 سرعت :

همانطور که در بالا نشان داده شد ، به دلیل اتلاف انرژی ، آسانسورهای هیدرولیکی کندتر از نمونه های کششی خود کار می کنند . واحدهای هیدرولیکی می توانند به حداکثر سرعت ۱ متر بر ثانیه برسند ، اما واحدهای کششی می توانند به ۲.۵ متر بر ثانیه برسند.  این یکی از دلایل اصلی استفاده بیشتر از بالابرهای کششی در برج ها و ساختمان های بلند است .

فضا :

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسورها نیز تفاوت عمده ای بین این دو نوع آسانسور است . به همین دلیل ، واحدهای هیدرولیکی برای برخی از انواع استفاده بیشتر مناسب هستند. آسانسورهای کششی اغلب به فضای بیشتری احتیاج دارند و حجیم ترند.  اما سیستم کششی جدید موسوم به آسانسور کششی در اتاق ماشین به فضای بسیار کمتری نیاز دارد .

بنابراین قبل از انتخاب آسانسور مناسب بین سیستم های هیدرولیکی و کششی اطمینان حاصل کنید که همه این عوامل را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین آسانسور را با توجه به محیط و بودجه مورد نظرتان انتخاب کنید .

حال بپردازیم به این نکته که کدام آسانسور برای کدام ساختمان مناسب تر است.

کدام آسانسور ، کششی یا هیدرولیکی برای ساختمان های تجاری بهتر است؟

کدامیک از آسانسورهای کششی یا آسانسورهای هیدرولیکی در ساختمانهای تجاری بهتر هستند؟ این سوالی است که ما از تعداد زیادی از مشتریان خود می گیریم ، بنابراین به ما کمک می کند تا موضوع را حل کنیم.

این به نیاز فضای شما بستگی دارد. در برخی موارد ، آسانسورهای هیدرولیکی فضای کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارند زیرا می توانند اتاق کنترل را در بالای شافت نصب کنند.  حتی آسانسورهای کششی مدرن که فاقد اتاق هستند ، تمایل دارند فضای بیشتری نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی اشغال کنند.

بسته به ارتفاع ساختمان شما ، تصمیم ممکن است برای شما متفاوت گرفته شود.  برای ساختمان های بلند مرتبه ، آسانسور کششی می تواند تنها گزینه باشد.  اما برای ساختمانهای کم و متوسط ​​تا پنج طبقه ، آسانسورهای هیدرولیکی می توانند مقرون به صرفه و کارآمدتر باشند . به خاطر داشته باشید سرعت آنها از آسانسورهای کششی کندتر است.

همچنین بستگی به این دارد که آسانسور شما برای حمل و نقل به چه وزنی نیاز دارد . برای بارهای سنگین تر ، آسانسورهای هیدرولیکی می توانند انتخاب ارجح تری باشند.

هنگام نصب آسانسور مسکونی یا آسانسور تجاری ، نکات قابل دسترس مختلفی را باید در نظر داشته باشید .

مقایسه آسانسورهای هیدرولیکی و کششی

آسانسورهای مسکونی چطور؟

آسانسور هیدرولیکی با توجه به اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند ممکن است انتخاب درستی برای یک آسانسور مسکونی باشند. در بیشتر خانه ها ، آسانسور مسکونی فقط نیاز به پوشش چند طبقه دارد که آسانسورهای هیدرولیک برای آن ایده آل است.  و آنها معمولاً در یک بازه زمانی بسیار کمتری نصب می شوند ، که به معنای عدم اختلال در نظم زندگی ساکنین ساختمان است.

اگر هزینه های انرژی مورد توجه تان قرار گیرد ، آسانسورهای کششی دارای صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتری هستند که ممکن است به جبران هزینه اضافی نصب آنها کمک کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x