وبلاگ

مشکلات رایج آسانسور

مشکلات رایج آسانسور

اگر از نگهداری آسانسور چشم پوشی کنید ، مطمئناً مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. از افزایش زمان انتظار تا قبض های زیاد انرژی ، آسانسور ممکن است یک بار مالی باشد تا یک وسیله جانبی مناسب. هزینه تعمیرات آسانسور همیشه بسیار زیاد است زیرا قطعات یدکی آنها بسیار گران است. در صورت بروز مشکلات مکرر در آسانسور ، می توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید. برخی از مشکلات فنی وجود دارد که توسط پرسنل سرویس و نگهداری نیز نمی تواند برطرف شود و بنابراین شما ممکن است به فکر تعویض آسانسور باشید.

با این حال ، اصلاح تعداد کمی از مسائل توسط شخص سرویس کار آسانسور آموزش دیده و مجرب بسیار آسان است. اگر در ساختمان خود آسانسور دارید ، باید دلایل و راه حل برخی از مشکلات رایج آسانسور را که در هر زمان ممکن است رشد کند ، درک کنید.

زمان انتظار طولانی و سرعت کم :

وحشتناک ترین چیز این است که مدت طولانی جلوی آسانسور صبر کنید. اگر زمان انتظار بیش از حد طولانی باشد ، ممکن است ساکنان ساختمان حال خود را از دست بدهند و لوازم جانبی اهمیت خود را از دست بدهد. مهم است که چنین جنبه هایی را بررسی کنید و علائم هشدار دهنده ایمنی را نادیده نگیرید. شما به یک تکنسین آسانسور باتجربه برای بررسی آن نیاز دارید و به شما اطلاع می دهد که آیا زمان تعویض رله ها فرا رسیده است یا اینکه شما نیاز به تعویض کامل دارید. به همین ترتیب ، سرعت آسانسور را یادداشت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تغییری در آن ایجاد نمی شود. با افزایش سن آسانسور ، مدت زمان انتظار بیشتر می شود و استفاده مکرر باعث فشار بر قطعات می شود. همچنین ، سو عملکرد رله می تواند دلیل دیگری برای کندی کارکرد آسانسور باشد.

 

مشکلات رایج آسانسور

 

هنگامی که آسانسور شروع به توقف یا فرود ناگهانی می کند !

این می تواند به دلیل مشکلات زمان بندی ، الکترونیک معیوب و یا خرابی برق باشد. همه اینها باعث می شود که فرودها خشن تر شوند ، یا اینکه بالا و پایین رفتن سفرها ممکن است تند و سریع باشد.می توانید به فکر جایگزینی سیستم رله مکانیکی با یک سیستم پیچیده و جدید باشید که باعث بهبود زمان انتظار می شود. بسیاری از سیستم های رله پشتیبانی شده از ریزپردازنده های پیشرفته وجود دارند که می توانند به بهبود سرعت و زمان انتظار به شدت کمک کنند. با این حال،تعویض سیستم رله کاری گران است و اگر آسانسور شما بیش از ۱۵ سال داشته باشد باید یک روز یا روز دیگر انجام شود.

مسائل مربوط به گرمایش :

در حالی که آسانسور مرتباً کار می کند ، درایو و سیستم کنترل اغلب گرمای شدید را تحمل می کنند. چنین وسایلی معمولاً در پشت بام ساختمانهایی که پنت هاوس برای آن ساخته شده قرار می گیرد. تأثیر مستقیم آب و هوای شدید بار دیگر بر گرم شدن سیستم محرکه و کنترل می افزاید. گرم شدن بیش از حد می تواند دلیل اصلی خرابی آسانسور باشد. احتمال خراب شدن آسانسور در ماههای تابستان افزایش می یابد ، زیرا درایوها و همچنین سیستم های کنترل ممکن است به اندازه کافی خنک نشوند . برای کاهش این امر ممکن است تهویه هوا را برای جریان آزاد فراهم کنید. اما این امر دوباره باعث جمع شدن سایر گرد و غبار در تجهیزات می شود و این امر باعث می شود که در اجرای صحیح عملکرد آسانسور مشکل به وجود آورد. این مسئله با نصب سیستم خنک کننده در اتاق که در آن تجهیزات قرار دارد ، قابل حل است. دما باید طبق مشخصات ارائه شده توسط سازنده حفظ شود.اطمینان حاصل کنید که اتاق به خوبی مهر و موم شده است به هر دلیلی گرد و غبار و خاک به اتاق تجهیزات وارد نمی شود.مصرف انرژی اگر آسانسور قدیمی دارید ، پس باید از این واقعیت آگاه باشید که آسانسورها انرژی زیادی را مصرف می کنند. با افزایش دفعات استفاده از آسانسور ، صورتحساب های برق شما شروع سر به فلک می کشند. یک راه حل ساده برای این مشکل جایگزینی درایو قدیمی خود با سیستم های جدید با مصرف انرژی کم است. می توانید به اندازه ۷۰٪ انرژی صرفه جویی کنید.

 

مشکلات رایج آسانسور

 

قطع برق :

وقتی صحبت از آسانسورهای تجاری می شود ، مقدار زیادی نیرو لازم است. هنگامی که ولتاژ سیستم ارتقا می یابد ، این می تواند بر عملکرد موتور آسانسور تأثیر بگذارد و یا حتی منجر به آسیب رساندن به سیستم آسانسور شود. اگر سابقه مشکلات موتور یا خرابی آسانسور وجود دارد ، باید یک بررسی کیفیت برق انجام شود.

با استفاده از دماسنج مادون قرمز می توانید هرگونه تغییر شدید دما را اندازه گیری کنید در حالی که می توانید نقاط احتمالی مشکل را قبل از خرابی سیستم گران قیمت شناسایی کنید. خطاهای رایج مانند ولتاژ زیر یا بیش از حد را می توان با استفاده از بررسی های مربوط به کیفیت برق و همچنین فیوزهایی که گرم می شوند ، یافت و این را می توان با استفاده از تصویربرداری مادون قرمز قبل از خرابی موتور تشخیص داد.

آلودگی :

پس از شروع سایش ، ذرات کوچکتر فلز در روغن آزاد می شوند که می توانند عملکرد صحیح سیستم آسانسور را مختل کنند. به روشی مشابه ، استفاده از روغن کاری نامناسب یا فرسوده شدن مهر و موم ها ، می تواند منجر به مسائل آلودگی شود. تجزیه و تحلیل روغن قادر به بررسی انواع مختلف مشکلات و فرسایش هایی است که می تواند آلودگی یا حتی سایش موتور را نشان دهد.

 

مشکلات رایج آسانسور

 

خرابی ناقص یا بلبرینگ :

بیش از نیمی از خرابی موتور به دلیل نقص در عملکرد یاتاقان رخ می دهد. یاتاقان پر سر و صدا اغلب به ارتعاشات موتور نسبت داده می شود. از آنجا که درایوهای فرکانس متغیر می توانند در کاهش انرژی موتور مفید باشند ، می تواند جریان مشترک را نیز ایجاد کند ، این یک محصول جانبی مخرب است که ارتعاشات را به سطوحی افزایش می دهد که می تواند خطرناک باشد و منجر به سایش زودرس یاتاقان ها شود که از جریان های سرگردان ایجاد می شود.

راه حل این مسئله استفاده از جاذب های القایی مانند CoolBLUE است که می تواند جریان ها را جذب کند در حالی که سیستم را از خرابی های احتمالی محافظت می کند. علاوه بر این ، باید اطمینان حاصل کنید که ارت و چاه ارت هم متصل و ایمن باشند تا مواردی را که می تواند ناشی از نویز الکتریکی از زمین باشد که می تواند سیستم را قطع کند یا منجر به شمارش نادرست در سیستم شود ، به حداقل برسانید.

موتور نامناسب تنظیم شده است :

هنگام اتصال موتور الکتریکی با یک وسیله دیگر ، توجه به تراز بودن شافت مهم است. با تراز نامناسب ، بلبرینگ های موتور شروع به ساییدن می کنند. استفاده از تجهیزات پیشرفته اندازه گیری لیزر می تواند ترازبندی یا عدم انطباق مناسب شافت را تشخیص دهد. روش دیگر استفاده از یک رشته و یک خط است.به عنوان یک گزینه دیگر ، در نظر گرفتن خرید ماشین آلات دنده ای که از موتور نصب شده روی فلنج استفاده می کنند و در صورت جدا شدن دستگاه نیازی به تراز نیست.

عیب یابی اختلالات آسانسور

با وجود بسیاری از قطعات متحرک مختلف آسانسور می تواند عیب یابی آنها را بسیار دشوار کند ، بدون ذکر تمام دانش مورد نیاز ، و تجربه ای که برای دانستن نحوه کار همه قطعات با هم لازم است. این امر به سازنده سیستم آسانسور ساختمانها و اندازه ساختمان مورد نظر بستگی دارد.

مشکلات سنسور آسانسور و خرابی برق :

هنگامی که آسانسور دچار خرابی سنسور یا مشکلات تولید کننده پشتیبان می شود ، نمی تواند درهای آسانسور را باز کند و می تواند از  کارکرد صحیح آسانسور جلوگیری کند. مهم است که آسانسورها به طور منظم مورد بازرسی قرار گیرند ، این اولین قدم برای حفظ سواری نرم و کارایی سیستم های آسانسور شماست.

خطرات ایمنی و زمان پایین افتادن آسانسورها ، از جمله نیاز به هزینه جایگزینی کل سیستم آسانسور ، را به حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x