وبلاگ

نشانه های خرابی آسانسور

ضامن صنعت-نشانه خرابی آسانسور

نشانه های خرابی آسانسور

در حالی که ساختمان ها و آسمان خراش های ما به ارتفاعات جدیدی می رسند ،آسانسورها واقعاً انقلابی در حمل و نقل درون ساختمانها ایجاد کرده اند و امکان سفر سریع و آسان بین طبقات را بدون تکیه بر پله ها فراهم می کنند. با وجود همه خوبی هایی که آسانسور می تواند داشته باشد ، هنوز ترس فراگیر و در عین حال تا حدودی نابجا از سقوط آنها وجود دارد. البته محبوس شدن در یک جعبه معلق در بالای چند طبقه اصلا جذاب نیست. با این حال ، ممکن است تعجب کنید که آسانسورها یکی از ایمن ترین حالت های سفر هستند ، ۲۰ برابر امن تر از پله برقی به ظاهر بی خطر. اگرچه مسافرت از طریق آسانسور بسیار ایمن است ، اما آنها هر از گاهی مستعد نقص در عملکرد هستند که در صورت عدم کنترل می توانند منجر به سواری ناراحت کننده یا حتی خرابی شوند.

با توجه به این نکته ، داشتن حداقل نوعی آشنایی در مورد برخی از متداول ترین نقایص آسانسورها مهم است که به شما فرصت کافی برای تماس با سرویسکار آسانسور را می دهد. با بررسی و شرح این عوامل که نشان از خرابی آسانسور دارند ، به اهمیت هرچه بیشتر سرویس و نگهداری آسانسور پی میبریم.

 

قطع برق

مسلماً یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات این لیست برای مسافران سوار بر آسانسور ، قطع برق است که می تواند یک تجربه ترسناک باشد. از چراغ های چشمک زن گرفته تا خرابی کامل واحد مورد نظر ، قطع برق می تواند منجر به یک عملیات طولانی شود تا مسافران آزاد شوند و آسانسور شما دوباره راه اندازی شود. البته ، قطع برق می تواند بصورت کلی و از برق شهر قطع شده باشد ، با این حال بیشترین مسئله ممکن است مربوط به موتور باشد. آسانسورها برای کارکرد خود از مقدار قابل توجهی نیرو استفاده می کنند و می توانند مقدار قابل توجهی فشار را بر روی سیستم برق ساختمان وارد کنند. تغییر در ولتاژ سیستم ،مقصر معمول این مشکل است که بر موتور تأثیر می گذارد و حتی به طور بالقوه به خود آسانسور آسیب می رساند.

اگر موتور آسانسور شما سابقه خرابی دارد ، ممکن است زمان بررسی کیفیت برق فرا رسیده باشد. این فرایند به یک تکنسین اجازه می دهد تا انرژی الکتریکی را که در سیستم شما جریان دارد آزمایش کند و آسانسور شما را بررسی کند. این کار معمولاً از طریق دماسنج مادون قرمز انجام می شود و تصویری واضح از نوسانات برق یا اجزای معیوب موتور به تکنسین تعمیرات می دهد.

 

شافت های فرسوده

از نظر عامیانه ، شافت به قرقره ای با چرخ شیار دار برای نگه داشتن طناب یا کمربند طراحی شده است. این یک جز اساسی برای عملکرد طبیعی آسانسور است و طناب ها را به دستگاه متصل می کند. با گذشت زمان ، مالش مداوم سیم بکسل ها ها روز به روز باعث می شود که قرقره ها سابیده و ناهموار شوند. سایش بیشتر قرقره، باعث ایجاد وزن اضافی بر روی طناب ها می شود و سپس مسئله را تشدید می کند و به طور بالقوه منجر به لیز خوردن طناب از لبه می شود.

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می تواند این مسئله را حل کند ، یعنی با استفاده از جایگزینی فلکه مورد نظر. به همین دلیل ، لازم است که به طور منظم مشخصات شیار را بررسی کنید تا قبل از وخیم تر شدن مشکل برطرف شود. اگر هنوز شیار در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد ، تعمیر کردن گزینه معمول انتخاب است و می تواند توسط یک مجری تعمیر مجاز انجام شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، ممکن است وقت آن فرا رسیده باشد که گزینه های جایگزین را بررسی کنید.

 

ضامن صنعت-نشانه خرابی آسانسور

آلودگی

مانند اکثر ماشین آلات ، اجزای موجود در آسانسور برای عملکرد مناسب باید به خوبی با روغن مناسب، روغن کاری شوند. این امر به ویژه برای مدلهای هیدرولیکی مهم است. با این حال ، با استفاده روزمره از آسانسور ، سایشی ایجاد می شود که می تواند ذرات ریز فلزی را از بین ببرد. سپس این ذرات می توانند در روغن نفوذ کرده و در کارایی بالابر تداخل ایجاد کنند. این مسائل می تواند به طرق مختلفی خود را نشان دهد ، از بوی بدی که در کابین بالابر نفوذ می کند تا مشکلات در تراز کردن دستگاه که باعث می شود آسانسور قبل از رسیدن به کف مورد نظر متوقف شود.

برای مقابله با این مسئله ، بهترین اقدام انجام تجزیه و تحلیل روغن است. این آزمایش نمونه های روغن مورد استفاده در کل سیستم را بررسی می کند و آنها را از نظر ناخالصی بررسی می کند. به عنوان مثال ذرات فلزی در روغن معمولاً نشانه مطمئنی از وجود یک مشکل است و احتمالاً روغن شما باید تعویض شود.

 

صدای ناهنجار

شنیدن صداهای غیرمعمول هنگام جابجایی آسانسور هرگز علامت خوبی را بیان نمی کند ، به خصوص وقتی که می تواند نشانه یک مشکل بزرگتر باشد. خراب بودن یاتاقان ها یکی از رایج ترین مشکلاتی است که می تواند بر روی سیستم بالابر تأثیر بگذارد و در صورت عدم کنترل ، می تواند صدای آزار دهنده ای داشته باشد. این می تواند یک مسئله ساده مانند یک قسمت شل یا فرسوده باشد. با این حال اگر یاتاقان ها آسیب دیده باشند ، می توانند باعث ایجاد لرزش های اضافی در موتور شوند که می تواند منجر به خرابی شود.

یک درایو با فرکانس متغیر می تواند به تنظیم جریان برق از طریق موتور کمک کند ، بنابراین باعث کاهش صدای بلبرینگ می شود. با این حال ، این یک اثر جانبی در ایجاد جریان حالت مشترک است ، یک محصول جانبی که می تواند باعث سایش جدی بلبرینگ ها شود. یک جاذب القایی می تواند این مسئله را برطرف کند ، اما ممکن است بهترین کار این باشد که با تکنسینی تماس بگیرید که از دانش لازم برای حل صحیح مسئله برخوردار باشد.

 

درایو موتور نامرتب

یکی دیگر از موارد رایج در خرابی آسانسور ها ،درایو موتور نامرتب است که می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. وقتی قطعه ای از تجهیزات به درایو موتور متصل می شوند ، جهت اطمینان از عملکرد صحیح ، تراز بودن شافت امری حیاتی است. اگر تراز حتی کمی نامنظم باشد ، بلبرینگ های موتور با سرعت قابل توجهی شروع به سایش می کنند و باعث ایجاد بسیاری از مشکلات گفته شده در بالا می شود.  باز هم ، از آنجا که این یک تعمیر اساسی است ، داشتن یک تکنسین در تماس برای بررسی خسارت ضروری است.

 

اهمیت سرویس و نگهداری منظم آسانسور

همانطور که احتمالاً می توانید بگویید در صورت عدم کنترل، موارد فوق می تواند جدی شود و مسافران و تکنسین ها را در معرض خطر قرار دهد. با این حال ، ساده ترین راه برای مقابله با این مسائل رسیدگی و سرویس آنها قبل از بدتر شدن است. داشتن یک شرکت برای سرویس و نگهداری آسانسور به طور این اطمینان را به شما می دهد که آسانسور شما برای استفاده مناسب است و به شما آرامش لازم را می دهد.

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور

آسانسور باید بصورت مداوم توسط سرویس‌کار آسانسور مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد. گاهی تعویض و تعمیر به موقع یک قطعه و یا حتی روغن‌کاری بخشی از سیستم محرکه آسانسور، می‌تواند از ایجاد خسارت‌های بالای مالی جلوگیری کند. همچنین بازبینی دوره‌ای آسانسور به افزایش ایمنی آسانسور کمک میکند و در حفظ جان مسافران بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x