وبلاگ

انواع درب آسانسور

درب آسانسور

تاریخچه درب آسانسور

درب آسانسور مدرن محصول تقریباً ۷۵ سال اختراع و پالایش است. سیستم مکانیکی درب ها و شافت مانند ، که به عنوان اجزای کاملاً یکپارچه باز و بسته می شوند ، به یک ویژگی پذیرفته شده و مورد انتظار عملکرد آسانسور تبدیل شده است. درهای مدرن آسانسور همچنین احساس امنیت بالایی را برای افراد منتظر و سوار در آسانسور فراهم می کند. درحقیقت در بیشتر تنظیمات ، آسانسور نوعی جعبه جادویی است که دارای درهای کشویی است که هنگام ورود و خروج باز و بسته می شوند و مسافران با جادو به مقصد منتقل می شوند.

توسعه درب آسانسور مدرن در درجه اول یک داستان قرن بیستمی است. در حالی که مخترعین و اعضای صنعت آسانسور در قرن نوزدهم به یک اندازه نگران ایمنی بودند ، طراحی درب آنها اغلب نشان دهنده ابتدایی بودن نسبی صنعت آسانسور و همچنین گاهی اوقات تخیل مکانیکی منحصر به فرد این دوره است.

درب آسانسور

با این حال ، برخی از درب ها از یک راه حل ابتکاری تر استفاده می کردند ، مانند طرحی از سال ۱۸۸۲ که مانند بازوی عبور از راه آهن کار می کرد. این مدل یک میله افقی داشت که از یک طرف وزنه وصل شده بود و با بالا رفتن میله ، راه را برای سکو باز می کردند. درب آسانسور برای جلوگیری از سقوط کارگران از شافت یا تماس آنها با سکوهای متحرک یا وزنه های مقابل طراحی شده بود. توجه به این نکته مهم است که درب هایی که از دسترسی به شافت محافظت می کردند هیچ مشابه دیگری در سکوی باز آسانسور نداشتند. اگرچه این عدم حضور و عدم توجه آشکار به ایمنی کارگرانی که در طول سفر خود، بار یا مواد را همراهی می کردند می توانست به دلیل شرایط سودمندی آسانسور حمل بار باشد .

طراحی بالدوین به کاربر آسانسور نیاز داشت تا درب شافت را باز و بسته کند. با طراحی “درب خودکار آسانسور جان میسنر” در سال ۱۸۸۵ سعی در از بین بردن این عمل از طریق اپراتور بود ، که وی توصیف کرد “نه تنها آزار دهنده است ، بلکه نیاز به زمان و کار زیادی دارد.” میسنر از درهای شافت کشویی استفاده می کند که دارای غلتک اصطکاک در مرکز درب نزدیک لبه داخلی است.

تا قبل از اختراع مکانیسم اتوماتیک بسته شدن درب آسانسور، دربهای کابین آسانسور و طبقات باید توسط اپراتور آسانسور و یا مسافر آسانسور باید بسته و باز می شد.

حال که با تاریخچه مختصری از درب های آسانسور آشنا شدیم بپردازیم به انواع مختلف درب های آسانسور و اجزای آنها.

انواع درب آسانسور

به طور کلی هر دستگاه آسانسور از مجموعه‌ای شامل دو نوع درب تشکیل شده که به صورت یکپارچه عمل می‌کنند. این مجوعه عبارت است از درب کابین که بر روی کابین سوار می‌شود و درب طبقات که در هر ایستگاه آسانسور یکی از آن وجود دارد. تقسیم‌بندی‌های دیگری نیز برای درب های آسانسور وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درب کابین

تعداد این درب بستگی به تعداد ورودی و خروجی کابین آسانسور دارد. در ساختمان‌های معمولی تعداد درب کابین یکی است. درب کابین همراه با کابین آسانسور جابه‌جا می‌شود و تنها در زمان ایست کامل در توقف‌گاه باز می‌شود. این درب به صورت خودکار در زمان حرکت بسته شده و با ایزوله کردن فضای کابین مسافران را از خطرات محیطِ متحرکِ پیرامون، محفوظ می‌دارد. برای درب کابین هیچگاه از درب لولایی استفاده نمی‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده‌ی درب کابین عبارت است از:

  • کفشک‌ها
  • کنتاکت
  • موتور سر درب
  • تسمه
  • قرقره‌ها
  • چهارچوب
  • لته‌ها
  • سیل درب

درب طبقات

درب طبقه، درگاهی است بین ایستگاه طبقه و چاه آسانسور. درب طبقه‌ی آسانسور دسترسی افراد حاضر در طبقات به چاه آسانسور را محدود کرده و خطراتی نظیر سقوط به چاه یا برخورد با کابین در حال حرکت را از بین می‌برد. درب طبقه تنها زمانی باز می‌شود که کابین در طبقه توقف کرده و درب کابین جهت ورود یا خروج مسافرین باز شده باشد. نوع و همچنین اندازه‌ی این درب به نوع کاربری آسانسور، فضا و استانداردهای موجود بستگی دارد.

انواع درب آسانسور از نظر نوع کارکرد

در تقسیم‌بندی دیگری از در‌های آسانسور، درب‌های کابین و طبقات آسانسور را از نظر نوع کارکرد به دو نوع درب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه‌بندی می‌کنند. تفاوت کلی این درب‌ها در نوع نیروی لازم جهت باز یا بسته شدن آنها می‌باشد.

۱- درب های نیمه اتومات :

در این سیستم درب های نصب شده در طبقات به صورت کاملا لولایی بوده (یعنی با دست باز و بسته می شوند) و درب کابین از نوع اتوماتیک (به طور یقین تلسکوپی یا اتوبوسی) است، بنابراین یک درب با دست و درب دیگر به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. به این درب ها درب های نیمه اتوماتیک گفته می شود.

۲- درب های تمام اتومات :

در این سیستم درب های طبقات نصب شده و هر دو درب به صورت کامل و تمام اتوماتیک هستند.

درب لولایی آسانسور

این درب‌ها که از قدیمی‌ترین نوع درب می‌باشد برای آسانسورهای کوچک با فضای محدود کاربرد دارد. عدم نیاز به عرض زیاد جهت کارکرد صحیح از مزایای این نوع درب‌ها می‌باشد. معمولا این درب‌ها در عرض‌های ۷۰ ،۸۰ و ۹۰ سانتی‌متری تولید می‌شوند. از معایب این درب‌ها می‌توان به مسدود شدن مسیر راهرو هنگام باز شدن درب، سختی باز شدن از نظر نیروی مکانیکی لازم، زمان‌بر بودن عملیات باز و بسته شدن درب و همچنین عدم کاربرد صحیح برای افراد معلول و کودکان و سالمندان اشاره نمود. اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این نوع از درب عبارت است از:

  • کنتاکت
  • دیکتاتور
  • لولا
  • دستگیره
  • لته
  • چهارچوب

 

دربهای اتوماتیک تلسکوپی

این مدل درب ها ی اتوماتیک نیز از خانواده درب های اتوماتیک کشوئی (اسلایدینگ ) بوده وبرای فضا هائی با عرض دهنه کم ولی نیازمند به باز شوی زیاد پیشنهاد میشوند . تا حداکثر عرض بازشوندگی دهانه را برای ورودی که نیازمند بازشوی عریض تری باشند ، ارائه نمایند .

این درب اتوماتیک با استفاده از یک مکانیزم بسیار ساده از یک طرف باز و بسته می شود. سرعت عمل این درب به نسبت درب تمام اتوماتیک سانترال پایین تر است . و زمان بیشتری برای باز و بسته شدن صرف می کند. از این درب نیز در ساختمان های پر ترافیک استفاده می شود.

 

درب سانترال آسانسور

درب‌های سانترال از دو لنگه مجزا تشکیل شده‌اند. هنگام بسته شدن، این لنگه‌ها بصورت مماس کنار هم قرار می‌گیرند. در زمان باز شدن نیز به صورت کشویی به طرف دو سمت حرکت می‌کنند و باعث باز شدن درب از قسمت میانی می‌شوند. مزیت این درب‌ها سرعت بالای عملکرد و باز و بسته شدن است. عیب این نوع درب‌ها عدم کارکرد صحیح به هنگام خطا و یا کار نکردن چشمی درب آسانسور است.

 

مزایای درب سانترال نسبت به درب تلسکوپی:

  • زمان باز و بسته شدن کمتری دارند.
  • از لحاظ بصری زیباتر هستند و امکان قرینه‌سازی کابین با طبقه را فراهم می‌کنند.
  • فضای کمتری از عمق کابین را اشغال می‌کنند و در کابین‌هایی که نیاز به عمق بیشتر دارند، کارایی بهتری دارند.

 

درب اتوبوسی یا تاشو

مورد استفاده درب اتوماتیک تاشو در جایی می باشد که مشتریان درب با مشکل محدودیت فضا روبرو باشند. از نظر ساختاری هم دربهای اتوماتیک تاشو بسیار شبیه به دربهای اتوماتیک لولائی می باشند، با این تفاوت که هر لت آن به دو قسمت تقسیم شده و دو قسمت حاصل به همدیگر لولا شده اند و در آخر به جای دو لت نصب شده به دیوار، دو لت لولا شده به دیوار های اطراف و یک لت لولا شده به هر یک از این لت ها وجود خواهد داشت.

در بعضی از موارد هم الزام است که فقط درب به یک سمت دیوار نصب گردد، که در این حالت درب شامل دو لت لولا شده به یکدیگر می باشد که یکی از آنها به یک سمت دیوار لولا شده است. یکی از امتیازات بزرگ درب اتوماتیک تاشو نسبت به دربهای اتوماتیک لولایی کاهش شعاع عملکرد یا شعاع حرکتی و باز و بسته شدن آنها می باشدکه این ویژگی در مکان هایی که نیاز به فضای اشغالی کمتری دارند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند.

سرعت عملکرد درب اتوماتیک تاشو نسبت به سایر دربهای اتوماتیک فوق العاده می باشد و از قابلیت تردد بالا و بدون محدودیت برای استفاده های مداوم و نامحدود و پیوسته برخوردار می باشند.

ویژگی مذکور یکی از دلایل عمده استفاده از درب اتوماتیک تاشو در محیط های پر ترافیک می باشد.

بنابراین می توان ویژگی های بارز درب اتوماتیک تاشو را به صورت زیر خلاصه نمود:

  • کاهش شعاعی که درب در آن باز و بسته می گردد و عملیات خود را انجام می دهد (در مقایسه با درب اتوماتیک لولای معمولی در فضای محدود)
  • سرعت بالا در باز و بسته شدن درب
  • قابل استفاده در فضاهای محدود
  • توان مصرفی کمتر نسبت به درب اتوماتیک لولایی معمولی

 

معرفی انواع قطعات آسانسور :

دیکتاتور آسانسور

این قطعه بر روی درب آسانسور نصب شده و وظیفه ی جلوگیری از کوبیده شدن درب به کابین و روان بسته شدن آن می باشد.

دیکتاتور یک قطعه مکانیکی هیدرولیکی است که به مرور زمان ممکن است کارایی خود را از دست دهد. در چنین مواقعی بهترین گزینه تعویض آن می باشد! زیرا جای تعمیر ندارد.  سرعت دیکتاتور توسط پیچی که بالای آن تعبیه شده است قابل تنظیم می باشد.

مگنت درب آسانسور

وسیله ای است که از یک سیم پیچ مغناطیسی ، یک اهرم و یک جک تشکیل شده و بر روی کابین و طرف قفل ایمنی درب طبقات نصب می شود . به این صورت که قفل درب هنگام رسیدن به طبقات با فشار این مگنت باز می شوند .

این سیستم به ۲ شکل در آسانسور ها وجود دارد .

۱- درب های معمولی (لولایی)

۲- درب های اتوماتیک (کشویی،تلسکوپی و …..)

در نوع اول یک دستگاه کوچک فلزی با سیم پیچ و هسته متحرک که روی کابین نصب میشود وظیفه باز کردن درب را بر عهده دارد.به این شکل که در حال حرکت ولتاژی به سیم پیچ آن اعمال میشود که بازوی متحرک کمان درب را جمع نگاه میدارد و مانع از برخورد آن با بازوهای قفل درب میشود.پس از رسیدن آسانسور به طبقه مورد نظر ولتاژ اعمال شده برداشته میشود که باعث خوردن بازو به دستگیره قفل درب شده و درب باز می گردد.ولتاژ کار کمان معمولا ۲۲۰ ولت ac میباشدکه با یک مدار ساده دیودی پس از تحریک ، نیم سیکل میشود تا از سوختن سیم پیچ در دراز مدت جلوگیری کند.

 در آسانسور های با درب اتوماتیک وظیفه باز و بستن درب به عهده یک موتور الکتریکی میباشد.این موتور در سیستم های جدید ۲۴ ولت dc میباشد. ولی در سیستم های قدیمی از موتورهای ۳ فاز ۱۱۰ یا ۳۸۰ استفاده میشد.

سنسور درب

نقش این سنسور تشخیص وجود یا عدم وجود شی یا شخصی در جلوی درب و همچنین لابه‌لای درب آسانسور می‌باشد. در دو نوع پرده‌ای و نقطه‌ای وجود دارد. در صورت وجود شی این سنسور اجازه بسته شدن درب و در نتیجه اجازه‌ی حرکت به آسانسور را نمی‌دهد.

کفشک

محل قرارگیری این قطعه در بالا یا پایین کابین در امتداد ریل راهنما است. وظیفه‌ی کفشک‌ها هدایت درب برای باز یا بسته شدن است. کفشک لغزشی، ثابت و غلطکی از انواع کفشک‌های درب آسانسور می‌باشد.

قفل لولایی درب

قفل درب های آسانسور در طبقات و حرکت نکردن آسانسور در زمان باز بودن درب های کابین آسانسور به عهده ی این قفل می باشد.

 

برخی از شرکت های معتبر صنعت درب آسانسور

درب آسانسور سلکوم  :

گروه  selecom درب سلکوم یکی از تولید کنندگان پیشرو در زمینه قطعات ، ماژول ها و سیستم ها در صنعت آسانسور است. مأموریت ما این است که شریک تجاری شماره یک جهانی و محلی برای اجزای آسانسور ابتکاری از طریق ساخت کلاس جهانی یک مدل عملیاتی سازگار ، سیستم های فناوری اطلاعات و فناوری برای شفافیت و اجرای بی عیب و نقص باشد. و همچنین یک فرهنگ برنده که توسط یک تیم با عملکرد بالا و مسئولیت پذیر تجسم می شود ، همیشه درگیر این کار هستند.

رعایت کلیه الزامات قانونی ، نظارتی و سایر قوانین و همچنین انطباق با مسئولیت محصول ، خط مشی ها و رویه های شرکت و پیروی از قوانین قابل اجرا در مورد انتشار آلاینده ها در محیط زیست و محافظت از سلامت و ایمنی؛ توسعه افراد برتر براساس شایستگی ، آگاهی و انگیزه؛ از طریق آموزش ، مشارکت ، مشاوره و ارتباط موثر ، نیروی کار و نمایندگان کارگران را در آنجا حضور دهید. آموزش در مورد الزامات سیستم مدیریت و ابلاغ این سیاست به کل سازمان. این خط مشی را برای همه قسمتهای شناسایی شده علاقه مند در دسترس نگه دارید.

بهبود رضایت مشتری و ذینفعان ، فراتر از نیازهای آنها ، ارائه محصولات و خدمات ایمن با کیفیت ، قیمت رقابتی و مطابقت با بهترین روشهای زیست محیطی ، در زمان بندی و شرایط مورد توافق ، جلوگیری از بیماری ها و صدمات در مراکز ما از طریق شناسایی فعال و کاهش عوامل خطر به منظور حفظ محیط کار ایمن و سالم ؛ به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط زیست ناشی از عملیات ما از طریق حفاظت از منابع طبیعی ، جلوگیری از آلودگی و کاهش ضایعات.

 بهبود مداوم کارآیی سیستم مدیریتی ما و تعیین اهداف و اهداف مناسب برای کمک به دستیابی به اهداف برتر در کلاس.

به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر پیوستگی عملیاتی با مشخص کردن فعالیتهایی که سازمان برای بقای آن به آنها وابسته است ، همیشه برای استفاده در راهبردهای بازیابی صحیح و کاهش ریسک ، آماده ادامه کار هستند.

توسعه روابط بهترین تامین کننده با افزایش توانایی آنها در ارائه محصولات و خدمات مطابق با الزامات ، تمرکز بر محیط زیست ، رعایت بهداشت و ایمنی و کد اخلاقیات و اطمینان از بهبود مستمر فرآیند عرضه.

 

درب آسانسور

 

شرکت درب سلکوم ایتالیا :

شرکت سلکوم ایتالیا بزرگترین سازنده درب های اتوماتیک آسانسور در دنیا (در کارخانجات ایتالیا ، ترکیه ،چین ) و یکی از معتبرترین برندهای جهانی درب اتوماتیک آسانسور می باشد. درب اتوماتیک سلکوم با تکیه بر ۵۰ سال سابقه و تجربه این شرکت یکی از بهترین سیستم های درب اتوماتیک با قفل ایمنی دارای استاندارد از پر کارترین دربهای اتوماتیک اسانسور در دنیا با کمترین میزان گزارشات خرابی می باشد. درب اتوماتیک سلکوم در سایز های ۷۰ ، ۸۰ و  ۹۰  موجود می باشد.

درب آسانسور سلکوم ترک :

یکی از درب های با کیفیت ساخت کشور ترکیه است که استفاده از آن در صنعت آسانسور ایران رایج است.

و یکی از برند های معتبر درب آسانسور می باشد.

درب آسانسور سلکوم ترک با طراحی مناسب و منسجم برای تسریع در عملکرد درب و آهسته باز شدن درب های سانترال و درب های تلسکوپی ، با کیفیت مناسب و مطلوب و به دور از هر گونه اشتباه سیستماتیک تولید و به بهره برداری رسیده است.

قیمت روز درب آسانسور سلکوم ترک به نسبت درب های تولید داخلی کمی بیشتر است

این درب با نصبی آسان و بدون خطا ،با عملکرد مناسب بر روی کابین آسانسور راه اندازی شده و با داشتن قابلیت های متعدد از پرکاربرد ترین درب های اتوماتیک آسانسور محسوب می گردد.

درب سلکوم ایتالیا محبوب ترین برند خارجی در داخل ایران به حساب می آید .

ولی متاسفانه خیلی از مصرف کننده ها معنی واقعی درب سلکوم را نمیدانند و همین امر باعث سو استفاده افراد سود جو از این مسئله میشود .

در طراحی و ساخت درب های آسانسور توسط تولید کننده ها  از چند طریق و شیوه استفاده میشود که معروف ترین آنها سلکوم و سماتیک میباشد .

به طور مثال بیشتر تولید کننده ها در داخل ایران از شیوه سماتیک استفاده میکنند ( سیما تکسان ، روانکار سماتیک ، یاران و… که این برندها معروف ترین دربهای تولید کننده سماتیک میباشند ) که هر کدام از این برند ها یک متریال ، کیفیت و قیمتی دارند دقیقا مکانیزم سلکوم هم به همین شکل است . سلکوم یک نوع چینش و مونتاژ ادوات درب میباشد و مهم این است که در چه کارخانه ای تولید میشود و طبیعتا کیفیت کار و قیمت تولید کننده با تولید کننده دیگر فرق میکند . پس خرید تنها درب سلکوم به این معنی نیست که شما درب با کیفیتی تهیه کردید باید به تولید کننده یا فروشنده اطمینان کافی داشته باشید.

 

درب آسانسور بهران:

درب آسانسور بهران از محصولات تولید داخلی می باشد.

قیمت روز درب آسانسور این برند از رقبای وارداتی آن پایین تر می باشد.

درب اتوماتیک بهران با عرض های ۷۰ تا ۱۲۰ به بازار عرضه شده است.

یکی از نکات بارز در مورد این درب اتوماتیک آسانسور، استفاده از موتورهای براش لس برای پروژه های پر ترافیک است.

استفاده از سیستم رنگ الکترو استاتیک و تمام اتوماتیک از دیگر ویژگی های این درب اتوماتیک آسانسور است.

بیشتر نام بهران را به موتور آسانسور بهران می شناسند.

درب آسانسور

استاندارد و قیمت روز درب آسانسورها

در واقع کیفیت استاندارد به فرآیند تصمیم گیری مشتریان که به قضاوت درباره کیفیت محصول و تصمیم به خرید آن منجر می گردد را گویند که در کنار مشخصه های فنی، مشخصه های دیگری مانند قیمت، خدمات مناسب در تعمیر و نگهداری، برخورد مطلوب در فروش نیز نقش مهمی را ایفا می نمایند. این طرز تفکر را می توان در تعبیر، کیفیت یعنی مناسب بودن برای استفاده مستتر دانست.

 این درب با کنترل دقیق و با تکیه بر دانش نوین و فناوری پیشرفته توسط مهندسین توانای شرکت یاران طراحی و تولید شده است. درصد کیفیت این درب بسیار بالا است و دارای کاربرد بالایی در صنعت آسانسور کشور است. این درب به لحاظ مرغوبیت بسیار پرمخاطب است. درب یاران مطابق با استاندارد EN81 اروپا ساخته شده و همچنین دارای استاندارد بین المللی ISO 9001 می باشد.

با توجه به وارداتی بودن بعضی از درب های آسانسور ، این محصولات وارداتی از قیمت بالا و کیفیت بهتری نسبت به درب های آسانسور تولید داخلی می باشند.

یکی از با کیفیت ترین درب های آسانسور ساخت ایران ، درب های آسانسور یاران است.

قیمت روز درب آسانسور یاران

باید در نظر داشت که قیمت روز درب آسانسور های وارداتی به دلیل بهره گیری از فناوری و تکنولوژی بسیار پیشرفته،استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت بالا مطمئنا از قیمت روز درب آسانسورهای تولید داخلی همواره بیشتر می باشد.علاوه بر درب های آسانسور که باید دارای کیفیت بالایی باشند ، دیگر قطعات بکار گرفته در صنعت آسانسور نیز باید دارای استاندارد باشند.

درب آسانسور یاران با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر جزء بهترین و معتبرترین برند های درب آسانسور تولید داخل می باشد که بسیار با کیفیت بوده و در نزد نصابان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این درب به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و در دو نوع سانترال و تلسکوپی به بازار عرضه شده است. درب های آسانسور یاران در اکثر پروژه های انبوه سازی کاربرد دارد.

درب آسانسور

درب های آسانسور از دو جنبه ایمنی و تزئینی برخوردار می باشند. با نصب درب های آسانسور از سقوط سرنشینان و بار آسانسور جلوگیری می شود. درب ها در انواع متنوعی ( درب های لولایی ، درب های اتوماتیک  ) توسط شرکت های مختلفی در کشور در حال طراحی و تولید هستند. درب آسانسور یاران بهترین برند درب آسانسور در ایران است.

همانطور که گفته شد سطح کیفی این محصول بالا بوده و این مهم باعث افزایش قیمت آن نسبت به دیگر درب های تولید داخل شده است. این محصول با ۳۶ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش عرضه می گردد. استفاده کنندگان از این محصول با توجه به قیمت بالای درب مشابه خارجی ، ازاین محصول استقبال کرده و با توجه به گارانتی مناسب از آن بهره می برند.

درب آسانسور یاران

درب آسانسور یاران بهترین برند درب آسانسور در ایران است. با توجه به سابقه بالای مجموعه درب یاران و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در شناسایی نیازهای مشتریان و بهبود مستمر و سطح کیفیت این درب ارتقا یافته و به یکی از پروش ترین درب های اتوماتیک در کشور مبدل گشته است.

شرکت یاران

شرکت اتوماتیک یــاران بزرگترین و معتبر ترین تولید کننده درب های اتوماتیک ، تمام اتوماتیک و موتور گیربکس آسانسور در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از دهه ۷۰ در تولید درب های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در دو نوع تلسکــوپی و سانتــرال و همچنین تولید موتور گیربکس در دو نوع ۵/۵ و ۵/۷ کیلو وات آغاز نموده است. درب های این شرکت در بازار کشور به لحاظ قیمت مناسبی که ارائه می کند جایگاه مطلوبی پیدا کرده است و یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد.

درب آسانسور یاران (اتوماتیک)

مهندسین توانمند کشورمان برای پیشرفت در صنایع مختلف بسیار تلاش نموده و هدف آنها خود کفایی کشور در همه ی حوزه های علمی است. با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت آسانسور کشور تولید و طراحی درب های آسانسور نیز ارتقا یافت.

درب های اتوماتیک آسانسور به دو دسته : درب های سانترال ( از وسط بازشو ) و تلسکوپی ( از بغل باز شو ) تقسیم می شوند. مدل سانترال از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و جذاب است. تفاوت در این مدل ها به این صورت است که در مدل سانترال دو قسمت درب هم زمان و با مدت زمان کمتری به نسبت مدل سانترال باز و بسته می شود. درب اتوماتیک آسانسور یاران بسیار پیشرفته و با کیفیت بالا تولید شده است .این محصول با کیفیت عالی ،توانسته است به خوبی نیاز استفاده کنندگان را شناسایی و نسبت به سایر رقبای ایرانی و خارجی ،پیشی گرفته و بالاترین فروش درب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بدست آورد. قیمت درب آسانسور اتوماتیک یاران بسیار مناسب تعین شده است.

شرکت یاران نیز با بهره گیری از دانش نوین موفق به تولید درب های متنوع آسانسور شده است. محصولات این شرکت در اندازه های مختلف در عرض ۶۰ الی ۱۴۰ سانتی متر و با ارتفاع ۳ متر با تنوع در رنگ و استیل و شیشه طراحی و تولید می شود. این درب ها دارای حرکتی نرم و بی صدا هستند. تنظیمات سرعت در کلیه نقاط درب یاران امکان پذیر می باشد. این درب دوسرعته و دارای اینکودر است. درب های اتوماتیک طبقه و کابین یاران در مدل های سانترال و تلسکوپی که پیشتر توضیح داده شد تولید می شوند. درب های اتوماتیک یاران با سرعت بالا عمل ورود و خروج افراد مخصوصا معلولین و ویلچر سواران را راحت تر کرده است.

 

درب اتومات سماتیک ۲۰۰۰ (بیابانی،حریری)   

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، شرکت درب اتومات سماتیک ۲۰۰۰ (بیابانی،حریری) را بر آن داشت تا با تولید قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. در این راستا با همکاری جمعی از مهندسین و متخصصین مجرب و بکارگیری جدیدترین نرم افزارها و روش های تولید همچون:

  • طراحی و شبیه سازی سه بعدی به کمک کامپیوتر (۳D CAM/CAD)
  • محاسبه تحلیل استاتیکی و دینامیکی قطعات به روش المانهای محدود (FEM)
  • سیستم تولید انعطاف پذیر (FMS)
  • دستگاه های برش لیزر، پانچ و خمکاری CNC
  • دستگاه های جوشکاری رباتیک فرکانس بالا و جوش میگ (Mig)

درب آسانسور

اقدام به طراحی و تولید درب های اتوماتیک سری S2000 مطابق با استاندارد EN-81 اروپا نموده و تا کنون تعدادی از انواع این درب ها تولید و در آسانسورهای مختلف نفر بر و باری در نفاط مختلف ایران با موفقیت نصب شده و در حال کار می باشد. شرکت درب اتومات سماتیک ۲۰۰۰ (بیابانی،حریری) با کسب تجربه موفق در زمینه تولید قطعات آسانسور و نوآوری های مداوم  همواره در صنعت آسانسور پیشرو بوده است.کلیه اجزای محصولات شرکت حریری ، بیابانی بر اساس اصول مهندسی، طراحی و انتخاب مواد شده و پس از تولید با دقت کنترل کیفی می شوند. لذا دارای عملکرد عالی، دوام طولانی، قابلیت نصب آسان، تعمیر و نگهداری ساده می باشند. تامین قطعات آسانسور متناسب با نیاز بازار، بخش دیگری از فعالیت شرکت درب اتومات سماتیک ۲۰۰۰ (بیابانی،حریری) را تشکیل می دهد. کیفیت و طول عمر بالا معیارهای اصلی انتخاب قطعات می باشند. بر این اساس شرکت تلاش خود را برای عرضه این محصولات با قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش بکار گرفته است. هرچند قطعات وارد شده از شرکت های معتبر و شناخته شده تهیه می گردند با این حال، کلیه قطعات قبل از عرضه به بازار در برج تست کارخانه مورد آزمایش و بررسی دقیق قرار می گیرند. کلیه قطعات وارد شده دارای استانداردهای بین المللی صنعت آسانسور  می باشند.

برخی دیگر از امکانات درب آسانسور حریری ، بیابانی

می توان این درب اتوماتیک را با روکش استیل نگیر ،با طرح ها و رنگ های مختلف تزیین نمود.همچنین می توان  لنگه درب های شیشه ای با فریم تمام استیل زنگ نزن یا ورق رنگ پودری برای این درب در نظر گرفت یا این که رنگ های پودری الکترواستاتیک  را به انتخاب مشتری گذاشت ، باید به این نکته توجه نمود در لیست قیمت درب حریری ، درب ها به صورت دولته و با ارتفاع ۲ متر در نظر گرفته شده است.

و به انتخاب مشتری می توان تعداد لته و ارتفاع را تغییر داد. در حال حاضر درب آسانسور حریری یکی معتبر ترین برندهای درب اتوماتیک آسانسور در کشور محسوب می گردد.

 

درب آسانسور پارسیان سیستم رو

درب کابین پارسیان سیستم رو یکی از درب های اتوماتیک آسانسور با کیفیت مطلوب ، در سطح کشور است.این درب اتوماتیک با داشتن تنوع در اندازه و ارتفاع به بازار کشور عرضه می گردد. هم اکنون بسیاری از نصابان و سازندگان کشور در پروژه های خود از این درب اتوماتیک استفاده می نمایند.

درب آسانسور

درب کابین پارسیان سیستم رو

درب کابین پارسیان سیستم رو با افتخار ساخته شده در کارخانه پارسیان سیستم رو در ایران است. درب پارسیان در کنار برندهای مطرح درب آسانسور در کشور از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. درب آسانسور به صورت دولته و سه لته تولید شده و با عرض های ۷۰ تا ۱۲۰ به بازار عرضه می گردد. درب پارسیان سیستم رو با داشتن دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر قابل رقابت با درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته شده توسط برندهای مختلف تولید کننده درب آسانسور در کشور است.

خصوصیات درب کابین پارسیان سیستم رو

درب آسانسور پارسیان سیستم رو با رنگ الکترواستاتیک و با قابلیت استیل کردن ساخته شده است. این درب آسانسور دارای قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب بوده که به مشتریان عرضه می گردد. درب پارسیان سیستم رو مراحل استاندارد را طی کرده و و دارای گواهینامه استاندارد از سازمان استاندارد ملی ایران است.

شرکت پارسیان سیستم رو

شرکت پارسیان سیستم رو با داشتن ۱۴ سال سابقه درخشان در تولید درب آسانسور و دیگر قطعات آسانسور توانسته در میان رقبای خود جایگاه مناسبی کسب نماید. این مجموعه با تولید درب اتوماتیک سانترال و تلسکوپی و درب نیمه اتوماتیک با بروزترین تجهیزات وابزارآلات سهم مهمی در فروش و عرضه درب اتوماتیک آسانسور به سراسر کشور ایفا می نماید.از ویژگی های بارز درب پارسیان سیستم رو قیمت مناسب همراه با کیفیت مطلوب است.استفاده از مواد و آلیاژ مرغوب از دیگر نکات ، در تولید این درب آسانسور است.

 

درباره شرکت درب آسانسور روانکار سماتک

روانکار سماتک در سال ۱۳۷۴ با نام تجاری روانکار و برند تجاری RK در زمینه تولید قطعات آسانسور از قبیل انواع درب های اتوماتیک و درب های اتوبوسی در منطقه صنعتی حومه تهران با بهره گیری از دانش فنی روز و دستگاه ها و ابزارالات CNC بروز با نیروهای متخصص و خدمات پشتیبانی فنی قوی در مساحتی افزون بر ۶۵۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ نفر پرسنل با رعایت استانداردهای بین المللی و اخذ گواهینامه های استاندارد ایران و گواهینامه ISO9001:2008 از شرکت Tuv Nord آلمان با تیراژ سالانه ۳۰۰۰۰ دستگاه انواع محصولات ذکر شده و تولید انواع دربهای خاص شروع به فعالیت نموده است .

درب آسانسور

درب های تولیدی شرکت سماتک به شرح زیر میباشند:

 

  •     دربهای سه لته تلسکوپی روانکار سماتک
  •     دربهای سانترال فول دو لته روانکار سماتک
  •     دربهای فول تله سانترال چهار لته و شش لته روانکار سماتک
  •     درب های اکو روانکار سماتک
  •     درب های سینوسی کابین روانکار سماتک
  •     دربهای سیستم تلسکوپی – کابین روانکار سماتک
  •     SIN درب کابین فول SIN درب طبقه روانکار سماتک

 

درب لولایی سنگین داکتیل

به درب های نصب شده در طبقات که با کمک دست باز میشود درب لولایی گفته میشود. درب طبقات آسانسور در انواع و اشکال مختلفی ساخته می شود. دلیل وجود درب لولایی سنگین آسانسور ایمنی و ورود و خروج مسافر به داخل کابین اسانسور است.

نصب درب طبقات آسانسور دومین مرحله ی نصب و راه اندازی آسانسور است.

اجزا و عملکرد درب لولایی سنگین داکتیل

درب های لولایی چون از پیچیدگی کمتری برخوردار هستند، بخش های مخلتف آنها نیز کمتر است. چارچوب ، لته ،  دستگیره ، لولاها ، قاب و شیشه  قطعات تشکیل دهنده یک درب لولایی هستند.

درب های لولایی ساده ترین و ارزان ترین نوع درب طبقه است. این درب ها در گذشته اغلب از جنس چوب ساخته می شدند و به علت قابلیت اشتعال و تمایل آن ها به تاب برداشتن امروزه استفاده نمی شود.

در درب های لولایی سنگین داکتیل یک فنر درب به صورت عمودی نصب می شود که پس از باز شدن درب تحت فشار مکانیکی قرار گرفته و باعث بسته شدن درب به صورت خودکار می شود.

ویژگی های درب لولایی سنگین داکتیل

 

  • وزن سنگین درب داکتیل و استحکام فوق العاده بالا
  • دارا بودن فرم آکوستیک
  • عایق صدا بطوری که مانع از انتشار صدای داخل چاه آسانسور در طبقات می گردد
  • لولای مقاوم و دارای بلبرینگ مخصوص
  • دارای رنگ کوره ای (استاتیک)
  • ضد حریق
  • ظاهر فوق العاده زیبا و شیک
  • عدم تفاوت در قفل درب های چپ و راست
  • استفاده از ورق آهن ۲ میلیمتر برای چهارچوب
  • استفاده از ورق آهن ۱.۵ میلیمتر در لته ها
  • استفاده از دستگاههای CNC در تمام مراحل تولید درب
  • نصب آسان و سریع درب داکتیل
  •  کارکرد بیصدای درب داکتیل
  • زیبایی چشم نواز

 

گفتنی است است، جهت استحکام  و مقاومت بیشتر این درب از ۴ تیرک به صورت U و اومگا داخل درب آسانسور لولایی سنگین داکتیل استفاده شده است.

از دلایل دیگر کیفیت و مقاومت بالای درب سنگین داکتیل جنس لولاهای به کار رفته در آن هاست.جنس لولا ها از ورق ۶ میلی متر  است.

در این مدل درب لولایی از پیچ های با کیفیتی استفاده شده که هر دو سر پیچ ها ساچمه می خورد. به همین دلیل تمام وزن درب بر روی ساچمه ها می افتد.

 این درب دارای تنوع بالای رنگ و طرح بوده که همین امر باعث می گردد هر سلیقه ای آن را بپسندد و شما دوستان می توانید رنگ و طرح مورد دلخواه خود را نیز سفارش دهید.

درب آسانسور

 عرض درب لولایی سنگین داکتیل

درب سنگین داکتیل به عرض دهنه ۷۰ و ۸۰  است. لازم به ذکر است بنا به درخواست کارفرما امکان ساخت درب با حداقل دهنه ۶۰ سانتیمتر و حداکثر تا عرض دهنه ۱۰۰ سانتیمتر نیز قابل تولید می باشد.

ارتفاع درب

طبق استاندارد ملی ایران ۶۳۰۳۰۱ حداقل ارتفاع درب ۱۹۵ سانتیمتر بوده و کمتر از آن نبایستی استفاده گردد. لذا کلیه دربهای تولید شده بصورت معمول با ارتفاع ۲ متر تولید می گردد.

کیفیت و استاندارد درب لولایی سنگین داکتیل

این درب با کنترل دقیق و با تکیه بر دانش نوین و فناوری پیشرفته توسط مهندسین طراحی و تولید شده است. درصد کیفیت این درب بسیار بالا است و دارای کاربرد بالایی در صنعت آسانسور کشور است. این درب به لحاظ مرغوبیت بسیار پرمخاطب است. درب لولایی سنگین داکتیل مطابق با استاندارد EN81 اروپا ساخته شده است.

عامل موفقیت این مجموعه به کارگیری تجارب بزرگان صنعت آسانسور کشور و دنیا و دستگاه های تمام اتوماتیک و کادری مجرب و پیشرو در ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش مستمر می باشد.

 

مشکلات و عیب های درب لولایی سنگین

در توضیح این مطلب باید بگویم که بیشترین آسیب هایی که به طور عمده به این درب ها وارد می شود به این خاطر است که درب ها دارای شرایط نا مساعدی هستند و به صورت دوره ایی و به صورت منظم و متناوب برای تعمیر و سرویس این درب ها اقداماتی انجام نمی شود.

به این خاطر ممکن است که لولاهای موجود در درب دچار آسیب شود و ایراد اصلی و بزرگ آن این است که در اولین باری که درب دچار مشکل یا آسیب شود باید ساختار اصلی درب را چک نمایید تا اطمینان حاصل نمایید که درب صدمه های کاربری نداشته باشد.

در اکثر مواقع درب با همچین مشکلاتی مواجه می شود. پس در صورتی که درب های خود را از جاهای معتبر و مورد اطمینان خریداری کرده باشید می توانید از سرویس های دوره ای و خدمات پس از فروش و ضمانت آن استفاده نمایید.

 

درب آسانسور

 

برخی از مهمترین عیب ها و ایرادات مربوط به درب آسانسور 

 

  • درب طبقات بسته می شود بعد از چند لحظه درب اتوماتیکی آن پس از بسته شدن دوباره باز می شود؟

مشکل در سیم کشی مدار ایمنی است در ۹۹ درصد مواقع قفل است اما باید دوشاخ درب اتومات کابین را نیز چک کنید.

  • کابین سر طبقه توقف کرده اما درب اتوماتیک کابین را باز نمی کند ؟

اشکال اول: لته های درب اتومات کابین به روی ریل چسبیده اند

اشکال دوم: موتور درب اتومات روی کابین ضعیف شده است

اشکال سوم: سیم های C و COM باید چک شود

  • وقتی لته های درب اتومات خوب باز و یا بسته نمی شوند ؟

مشکل از آشغال و یا شلی ریل و یا یک بار درب اتومات را ریست کنید

  • قفل درب به داخل درب نمی رود و خوب جا نمی خورد ؟

شما باید سوراخ روی درب را کمی با سوهان بزرگ کنید و یا لولای درب را باید با چکش ضربه بزنید و بالا بیاید

  • درب اتومات کابین بسیار آرام و یا تند حرکت کند ؟

شما باید از روی درب اتومات سرعت را کم یا زیاد بکنید و یا ریست کنید

  • درب اتوماتیک مدتی است کاملا باز نمی شود چگونه رفع عیب کنیم؟

یا اشکال از موتور سردرب اتومات کابین است و یا یا باید سرعتش کمی زیاد شود

  • تابلو فرمان ارور DOOR IS OPEN 401- FL G MU01 MD01 نشان می دهد ؟

 ۱- کنتاکت دو شاخه درب طبقات قطع می باشد (۹۵ درصد مواقع همین است )

۲- یکی از سوئیچ های حد بالا و پایین و قارچی ته چاه و گاورنر بالا و پایین قطع می باشد

  • تابلو فرمان ارور SAFTY_/_EO 420- FL 3 MU08 MD08 نشان می دهد ؟

اشکال اول: فیوز ۱۱۰ ولت خراب است.

اشکال دوم: یکی از سوئیچ های حد بالا و پایین و قارچی ته چاه و گاورنر بالا و پایین قطع می باشد

اشکال سوم: کنتاکت دو شاخ درب وصل نمی باشد

  • تابلو فرمان ارور OPENING ERROR E8- FL 3 MU07 MD07 نشان می دهد ؟

اشکال اول: بازنکردن کمان درب اتومات کابین ( موتور ضعیف شده است و قدرت ندارد که کمان را باز کند )

اشکال دوم: لته های داخل کابین به کف چسبیده اند و نمی گذارند درب باز و یا بسته شود

  • تابلو فرمان ارور DOOR OPEN- FL 6 MU13 MD13 نشان می دهد ؟

اشکال اول: یکی از دربها باز است

اشکال دوم: دو شاخ یکی از درب های آسانسور جا نخورده

  • درب کابین آسانسور در مواقعی که با مانع برخورد می کند باز نمی گردد ؟

مشکل در تنظیم KP می باشد.

  • کنتاکتور بستن درب (DC) یا باز کردن درب (DO) آسانسور عمل نمی کند ؟

بی متال یا کنترل بار موتور سر درب باید چک شود

  • درب آسانسور قبل از بسته شدن کامل باز می گردد ؟

اشکال در این است که میکروسوئیچ ضربه گیردرب آسانسور (KP) عمل می کند و ولتاژ ۲۴ ولت به ترمینال مربوطه در تابلو نمی رسد.

اشکال بعدی این است که ممکن است زمان برای بستن درب کم باشد برای حل این مشکل کافی است وارد منوی Timer Setting شده زمان Door Close Timer را زیاد نمایید.

  • درب آسانسور کامل باز نمی گردد ؟

مهمترین اشکال در این مورد این است که زمان برای بازکردن درب کم است و باید به منوی Timer Setting وارد شده و تایم Door Open Time را زیاد کنید.

اشکال بعدی این است که ممکن است ترمینال ورودی DC پل شده باشد.

  • درب آسانسور بسته شده اما آسانسور حرکت نمی کند ؟

اشکال اول: این است که مدار قفل درب کامل نمی شود و ولتاژ به ترمینال مربوطه در تابلو فرمان نمی رسد.

اشکال دوم: این است که سیمها را به ترمینال COM و NC ببندید سپس اگر مشاهده کردید درب بقرعکس عمل میکند ، اشکال از سیم کشی ترمینالهای درب می باشد.

  • درب نیمه اتوماتیک با موتور DC بخوبی عمل نمی کند ؟

برای رفع این عیب سیم هایی که از مکانیزم درب به تابلو وصل شده است را باز کنید و سپس دو سیم مربوطه را به هم وصل کنید. در این حال باید درب بسته شود همچنین وقتی دو سیم را قطع کنید باید درب باز شود حال اگر این موارد درست بود عملکرد صحیح ترمینال تابلو مربوط به شستی داخل کابین و KP را بررسی کنید.

  • درب اتوماتیک آسانسور با موتور DC درست عمل نمی کند ؟

برای رفع این عیب سیمهای COM – NO – NC که از بورد کنترلی درب به تابلو وصل شده را باز کنید و سپس سیم COM را به NC وصل کنید در این صورت باید درب بسته شود سپس سیم COM را به NO ببندید که در این صورت باید درب باز گردد. حال اگر سیستم درب به این صورت درست عمل می کند ترمینال مربوطه به تابلو فرمان را کنترل کنید، در صورت عملکرد نادرست سیم کشی سیستم درب مشکل دارد.

 

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
آواتار موبایل
Main Menu x